Inköpssamordnare till Svenska ESF-rådet
Svenska ESF-rådet / Inköpar- och marknadsjobb / Gävle
2021-10-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpssamordnare till Svenska ESF-rådet" (publicerad 2021-11-09) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska ESF-rådet i Gävle,
Falun,
Stockholm,
Örebro,
Östersund eller i
hela Sverige Placering vid administrativa enheten på huvudkontor i Gävle.
Svenska ESF-rådet är en statlig myndighet under Arbetsmarknadsdepartementet. Vi driver utveckling och innovation för en inkluderande arbetsmarknad genom att finansiera projekt som arbetar med kompetensutveckling, sysselsättningsåtgärder och integrationsinsatser. Finansieringen kommer från Europeiska Socialfonden och Fonden för dem som har det sämst ställt (Fead) i Sverige. Under en programperiod omsätter vi cirka 14 miljarder som stöd till projektverksamhet hos olika privata organisationer, kommuner, regioner och andra myndigheter.
Just nu arbetar vi med att avsluta programperioden 2014 - 2020 för fonderna och påbörjar arbetet med ett nytt program och med nya fondmedel.
Vi är cirka 130 medarbetare på åtta kontor runtom i landet. Huvudkontoret finns i Gävle.
Administrativa enheten, där tjänsten är placerad, ansvarar för myndighetens ekonomiprocesser, registratur, arkiv, inköp och övergripande lokalfrågor. Uppdraget omfattar också att koordinera ledningsstrukturen och samordna processerna för planering och uppföljning. Vid enheten finns även kanslifunktionen för övervakningskommittén för Socialfonden. Inom enheten är dessutom uppdraget att hantera den attesterande funktionen enligt EU:s regelverk, placerad. Enheten består idag av en chef och 13 medarbetare.
Publiceringsdatum2021-10-21Dina arbetsuppgifterI rollen som inköpssamordnare arbetar du brett med hela upphandlingsprocessen. Du kommer att självständigt genomföra upphandlingar/ramavtalsupphandlingar i olika förfarande enligt LOU, förnyad konkurrensutsättning från statliga ramavtal och direktupphandlingar. Din uppgift är att säkerställa att upphandlingarna sker professionellt, affärsmässigt och i enlighet med gällande lagar, regler och riktlinjer.
Du stödjer verksamheten i framtagandet av behovsanalys, upprättande av upphandlingsdokument, annonsering, anbudsutvärdering och avtalsskrivning samt följer upp ingångna leverantörsavtal. I arbetet ingår också att vara ett allmänt stöd i upphandlingsfrågor till myndighetens medarbetare.
Du är ensam inom inköpsområdet så arbetet innebär också att sköta det dagliga löpande arbetet, d.v.s. att ha mycket kontakt med leverantörer samt administration.
Upphandlingar genomförs i systemet Mercell Tendsign Pro. Myndighetens inköpsbehov omfattas till största del av tjänster/IT-tjänster och IT-system men omfattas också av varor
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Examen från högskola eller universitet inom ekonomi, juridik eller annat område som arbetsgivaren bedömer relevant, alternativt avslutad YH-utbildning inom inköps-och/eller upphandlingsområdet
• Några års erfarenhet av att självständigt driva och genomföra upphandlingar i offentlig sektor
• Goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (2016:1145) och dess tillämpning
• Erfarenhet av arbete med elektroniska upphandlingssystem
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av arbete med elektroniska upphandlingssystemet Mercell TendSign Pro
• erfarenhet av att införa nya rutiner och arbetssätt inom inköpsområdet
• erfarenhet av att utbilda inom området
Du har ett strukturerat arbetssätt. Du har lätt för att samarbeta med andra och är professionell i ditt bemötande både internt och externt. Eftersom du är själv i rollen krävs det att du är självgående, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och är initiativtagande. Rollen kräver att du har intresse av att hålla dig uppdaterad och följer förändringar i relevanta lagar och föreskrifter.
Du ska ha goda kunskaper och förmåga att kommunicera i svenska språket i såväl tal som skrift.
Ansökan och mer information
På Svenska ESF-rådet erbjuder vi en attraktiv arbetsplats som strävar efter att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering vid huvudkontoret i Gävle. Vi tillämpar provanställning på 6 månader. Tillträde efter överenskommelse.
Är du intresserad av att arbeta på Svenska ESF-rådet som inköpssamordnare är du välkommen med din ansökan via "Ansök" här nedan. Sista ansökningsdag är den 11 november 2021.
Vill du veta mer om tjänsten kan du kontakta chef administrativa enheten Ulrika Jobs Gunnarsson, tel. 026-54 27 15. Fackliga kontaktpersoner: Anna-Lena Wettergren Wessman, ST-ESF, tel. 040-17 42 17, e-post:
anna-lena.wessman@esf.se, Mats Lejon, Saco-ESF, tel. 0920-384 85, e-post:
mats.lejon@esf.se.
Vi har gjort vårt annons- och medieval och vill därför inte bli kontaktade av annons- och mediesäljare.
Varaktighet, arbetstid
Provanställning på 6 månader tillämpas. Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSvenska Esf-Rådet
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Svenska Esf-Rådet (org.nr 202100-5224),
https://www.esf.se Arbetsplats Svenska ESF-rådet
Jobbnummer 6059050
Observera att sista ansökningsdag har passerat.