Inköpssamordnare till Huddinge kommun
Boardtalk / Inköpar- och marknadsjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Boardtalk i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Huddinge kommun omfattar både vackra natur- och friluftsområden och storstadens bekvämligheter. Här finns bostäder och arbetsplatser där människor kan utvecklas och må bra. Huddinge kommun kännetecknas av mångfald, omtanke och stark framåtanda. Tillsammans skapar vi en hållbar framtid för alla som bor och arbetar här.
Vår organisation
Upphandlingsenheten leder, samordnar och utvecklar Huddinge kommuns inköps- och upphandlingsverksamhet. I enhetens uppdrag innebär att utveckla, förvalta och stödja effektiva inköps- och upphandlingsprocesser från behov till leverans. I detta ingår att genomföra upphandlingar, förvalta avtal, fungera som centralt inköpsstöd i beställnings- och leveransprocessen samt biträda kommunernas förvaltningar med kvalificerad rådgivning i frågor som rör inköp, upphandling och avtal. Uppdraget innebär stora kontaktytor såväl inom organisationen som mot näringslivet. Organisatoriskt ingår verksamheten i kommunstyrelse förvaltningens ekonomiavdelning. Upphandlingsenheten består av 13 medarbetare.
Publiceringsdatum2015-11-24Dina arbetsuppgifterRollen som Inköpssamordnare är en viktig och utåtriktad roll där du har tät kontakt med kommunens verksamheter och fungerar som ett stöd vid direktupphandlingar. I rollen ingår bland annat att identifiera och samordna upphandlingsbehov samt hjälpa verksamheterna att formulera sina krav. Uppdraget innebär även att följa upp befintliga avtal samt avropa gällande konkurrensutsättning. Som inköpssamordnare kommer du även att arbeta med informationsspridning och utbildning gällande upphandlingsenhetens verksamhet internt i kommunen.
KvalifikationerDu har relevant gymnasieutbildning och gärna erfarenhet av att ha medverkat i inköps- och upphandlingsprocesser. Du har även arbetat med informationsspridning inom en organisation.
Vi ser gärna att du har motsvarande erfarenhet från offentlig sektor. Eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi och/eller inköp eller är meriterande, gärna på akademisk nivå.
Tjänsten kräver B-körkort.
Dina personliga egenskaperFör att passa in i rollen krävs att du har en mycket god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du tar egna initiativ och ett ansvar för helheten i dina och enhetens uppdrag. Vi förutsätter att du tycker om att samarbeta och är prestigelös då tjänsten innebär en stor mängd interna och externa kontakter på olika nivåer.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Välkommen med din ansökan!
Välkommen att visa intresse snarast, dock senast den 21:a december genom att registrera CV och ett personligt brev via
www.boardtalk.se .
Vid eventuella frågor, vänligen kontakta ansvarig konsult Lovisa Jerdéus, tel 070-790 01 17 alternativt Anna Hultkrantz, tel 073-83 433 20.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBoardtalk
AdressBoardtalk
Blasieholmsgatan 5 11148 Stockholm
11148 11148
KontorsadressBlasieholmsgatan 5 11148 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2544249
Observera att sista ansökningsdag har passerat.