Inköpssamordnare Sökes För Fast Anställning!

Student Consulting / Inköpar- och marknadsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Student Consulting i Strängnäs, Enköping, Eskilstuna, Västerås, Södertälje eller i hela Sverige

Student Consulting

StudentConsulting rekryterar nu en inköpssamordnare till Strängnäs Bostads AB. Har du kunskap inom bygg- eller fastighetsteknik och är i startskottet av din karriär, då kan du vara den vi söker.
Bolaget Strängnäs Bostads AB är helägt dotterbolag till Strängnäs Fastighets AB, som i sin helhet ägs av Strängnäs kommun. Bolaget äger och förvaltar bostadslägenheter i Strängnäs, Mariefred och Åkers Styckebruk. I bolaget finns närmare 100 medarbetare som svarar för att såväl bostads- som fastighetsbolagets hyresgäster får bästa möjliga service. Strängnäs Bostads AB tillhör Moderbolaget Strängnäs Fastighets AB som är ägare och förvaltare av kommunens verksamhetslokaler. Du kommer att anställas av Strängnäs Bostads AB med en tillsvidareanställning och det finns mycket goda utvecklingsmöjligheter hos företaget. Tjänsten på heltid och arbetstiderna är förlagda mellan 8-17 måndag till fredag. Rekryteringen sker löpande och tjänsten ska tillsättas omgående.

Publiceringsdatum
2013-11-14

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som inköpssamordnare ingår i projektenheten som idag består av 3 personer och är en stödfunktion inom Strängnäs Bostads AB. Som inköpssamordnare kommer du att ansvara för inköp av både varor och tjänster. I samråd med bolagets representanter och externa konsulter genomför du behovs- och marknadsanalyser, utarbetar förfrågningsunderlag, utvärderar anbud, upprättar avtal och hanterar avtalsuppföljning med hjälp av ett elektroniskt upphandlingsstöd. Du fungerar som internkonsult där du ger råd och stöd i upphandlingsfrågor samt medverkar vid informationstillfällen och utbildningar. Du deltar då även i projektenhetens arbete med att utveckla och effektivisera upphandlingsverksamheten genom en ständig förbättring av rutiner, verktyg och standardiserade arbetssätt.

Vi förutsätter att du har en akademisk bakgrund gärna inom bygg- eller fastighetsteknik. En fördel är om du har erfarenhet av entreprenadjuridik och inköp inom bygg- och förvaltningsområdet. Det är meriterande om du har arbetat med inköp eller upphandling sedan tidigare. Dokumenterad kunskap om Lagen om offentlig upphandling (LOU) är även det meriterande men inget krav. Tjänsten som inköpssamordnare är komplex och kräver en förmåga att kunna parallellt hantera olika uppgifter samt ett gott ordningssinne. Som person är du strukturerad och analytisk. Tjänsten kommer innebära självständigt arbete samt arbete i team, därför ska du trivas med båda delarna. Du är lättlärd, har ett starkt intresse för att utvecklas i rollen som inköpssamordnare och du ser utmaningen i en tempofylld arbetssituation med höga målsättningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du behärskar självklart Microsofts Officepaket väl och har körkort.
Om StudentConsulting
Mångfaldigt prisbelönta Student Consulting är experter på unga i karriären och brinner för att ge människor en extra skjuts i arbetslivet. Som ett av branschens ledande företag och med några av Sveriges populäraste arbetsgivare som partners är Student Consulting en perfekt start för dig som vill ta ditt första eller nästa steg i karriären. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se redan idag!

Arbetstider och omfattning
HELTID

Ersättning
Fast lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-15
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Student Consulting

Adress
Student Consulting
Sveavägen 168
11346 Stockholm

Jobbnummer
1703304

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Student Consulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Student Consulting: