Inköpssamordnare

Ovanåkers Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Ovanåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ovanåker, Hofors, Sandviken, Hedemora, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ovanåkers Kommun i Ovanåker

Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro.

Vi söker en inköpssamordnare som vill vara med att utveckla Ovanåkers kommuns inköpsarbete. Som inköpssamordnare blir din uppgift att säkerställa att kommunens upphandlingar sker professionellt, affärsmässigt och enligt lagen om offentlig upphandling, LOU. Du utvecklar kommunens strategiska inköpsprocess där du är delaktig i att utforma kommunens inköpsorganisation, planerar och analyserar inköpsbehov och följer upp avtal. I rollen ingår även delaktighet i att genomföra direktupphandling och förnyad konkurrensutsättning och du kommer ha en central uppgift i att säkerställa och utveckla e-handeln i kommunens inköpsprocess tillsammans med e-handelsadministratörer och upphandlare.

Arbetet sker i nära kontakt med kommunens egna upphandlare och du samordnar kommunens inköpsbehov tillsammans med kommunens förvaltningar och bolag. Du kommer också ha kontakt med kommunens olika beställare och leverantörer där du sprider kunskap, utbildar samt ger råd och stöd i upphandlings- och inköpsrelaterade frågor. Som inköpssamordnare är du delaktig i samarbetet kring samordning av inköp/upphandlingar med övriga Hälsingekommuner.

Inköpssamordaren kommer vara en del av ekonomiavdelningen, en central enhet med ansvar för kommunens ekonomi, intern kontroll, målstyrning och inköpsfrågor. Utöver inköpssamordnaren och upphandlare består ekonomiavdelningen av ekonomiassistenter, ekonomer och ekonomichef.

Du har upphandlings- eller inköpsrelaterad utbildning eller annan relevant eftergymnasial utbildning och/eller erfarenhet från arbete med upphandlingar och inköp. Meriterande är att ha arbetet med inköps/upphandlingsområdet inom offentlig sektor och du har erfarenhet av upphandlingsverktyget Kommers, Edionet e-handelskommunikationssystem och inköpsstödet Visma Proceedo.

Vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper och att du har lätt att hantera olika typer av verksamhetssystem. Du är analytisk, strukturerad och har en förmåga att upprätta och underhålla kontakter. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, så väl svenska som engelska.

Provanställning kan komma att tillämpas. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-11-21

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ovanåkers kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Inköpssamordnare".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ovanåkers kommun (org.nr 212000-2304)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
4966566

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ovanåkers Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ovanåkers Kommun: