Inköpssamordnare

Kristianstads kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Kristianstad
2017-06-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpssamordnare" (publicerad 2023-06-02) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Tekniska nämnden ansvarar genom C4 Teknik för utveckling, byggnation och förvaltning av kommunens allmänna platser och byggnader. Nämnden har även uppdraget att ordna kommunal vatten- och avlopps-försörjning (VA) och är väghållningsmyndighet för de kommunala vägarna.



Vi söker nu en inköpssamordnare.

Du kommer att tillhöra den administrativa staben som består av stödfunktioner vars uppgift är att vara ett stöd till förvaltningens tre avdelningar. Din arbetsplats kommer att vara i Rådhus Skåne, mitt i centrum med närhet till både bussar och tåg.

Publiceringsdatum
2017-06-26

Dina arbetsuppgifter
Som inköpssamordnare ansvarar du för att upphandlingspolicy och riktlinjer för upphandling blir kända. Du genomför direktupphandlingar och förlänger ramavtal i dialog med upphandlare. Att arbeta med avtalsuppföljning och avtalstrohet ingår också i ditt uppdrag. Du deltar i nätverk för inköpssamordnare och är förvaltningens länk till centrala upphandlingsenheten. Vidare följer du upp och vid behov presenterar den reviderade upphandlingsplaneringen i förvaltningens samverkansorgan.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning eller yrkeshögskoleutbildning inom exempelvis ekonomi, offentlig upphandling eller har annan utbildning/inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har dokumenterad erfarenhet av arbete med inköp/upphandling och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning.

Då kommunikation och dokumentation ingår i arbetet krävs god svenska i tal och skrift samt hög IT-kompetens och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i Kommers och/eller Tendsign och Kommers avtalsdatabas. Arbetet kräver B-körkort. För att lyckas i din roll har du ett konsultativt förhållningssätt och god samarbetsförmåga samt är serviceinriktad och prestigelös. Vidare krävs också att du kan arbeta självständigt, är noggrann och har analytisk förmåga.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning på heltid med placering på Rådhus Skåne, mitt i centrum med närhet till både bussar och tåg. Tillträde enligt överenskommelse.


Sista ansökningsdag 2017-07-09

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Törnqvist, HR-chef på tfn 044-13 54 43

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-09
Ange följande referens när du ansöker: C4T-2017/623
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Törnqvist, HR-chef 044-13 54 43

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
3574041

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: