Inköpssamordnare

Åtvidaberg kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Åtvidaberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Åtvidaberg, Linköping, Valdemarsvik, Söderköping, Norrköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åtvidaberg kommun i Åtvidaberg, Linköping eller i hela Sverige

Åtvidabergs kommun har cirka 11 500 invånare, ligger drygt tre mil från universitetsstaden Linköping. Åtvidaberg har ett lyckat läge mellan kust och storstad, med fin natur, sjöar, bad och ett rikt friluftsliv. I Åtvidaberg finns många olika företag och ett framgångsrikt näringslivsklimat. Åtvidaberg är en kommun med framåtanda som ständigt jobbar för att utveckla både näringsliv och kommunen som organisation. Kommunen har en väl utvecklad kommunal service och goda möjligheter till fritidsaktiviteter. Kommunikationerna mellan Åtvidaberg och Linköping är mycket goda med expressbussar och tåg som avgår varje halvtimma på morgonen och kvällen, vilket underlättar pendling.

Åtvidabergs kommun söker nu en inköpssamordnare för att vara en strategisk, operativ och konsultativ resurs gällande inköps- och upphandlingsfrågor i organisationen.

Publiceringsdatum
2016-01-14

Dina arbetsuppgifter
Arbetet som inköpsamordnare kommer innebära att du ska leda och stödja upphandlings- och inköpsprocesser i organisationen. Inköpsamordnaren kommer ansvara för vissa direktupphandlingar. Du kommer att ha ett utvecklingsansvar gällande inköpsfrågor för kommunen som helhet. Du kommer arbeta för att effektivisera inköp samt följa upp och kvalitetssäkra upphandlade avtal inklusive avtalstrohet. I arbetsuppgigfterna ingår även att ansvara för att skapa rutiner för upphandling- och inköpsprocessen och se till att rutinerna efterföljs. Arbetet kommer innebära att samordna och skapa nätverk och mellan inköpsansvariga i organisationen.

Vi söker dig..

: som har en relevant högskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning. Du har kunskaper i inköps -  och upphandlingsarbete. Du har även goda kunskaper i Lagen om offentlig upphandling samt god förmåga att uttrycka i svenska i tal och skrift.

Vi söker dig som en vana att driva processer och har ett strukturerat arbetssätt. Du drivs av att dela med dig av din kunskap till andra på ett pedagogiskt och lättillgängligt sätt. Du har en god social förmåga samt har ett affärsmässigt förhållningssätt. Du trivs att arbeta självständigt.

Som inköpssamordnare hos oss kommer du få stora möjligheter att utforma arbetet utifrån dina kunskaper och erfarenheter. Du kommer även få vara med i hela processen i frågor gällande inköp och upphandling.

Arbetet som inköpssamordnare är en tillsvidaretjänst om 100%

Skicka in din ansökan genom att klicka på "Ansök" nedan. Sista ansökningsdag är 7 februari.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofie Malm Höglund, Biträdande ekonomichef 0120-831 33 sofie.malm-hoglund@atvidaberg.se
Christina Alm, Vision 0120-83333 christina.alm@atvidaberg.se
Sarah Andersson, SSR 0120-831 21

Företag
Åtvidaberg kommun

Adress
Åtvidaberg kommun
Box 206
59725 Åtvidaberg

Kontorsadress
Box 206

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2615742

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åtvidaberg kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åtvidaberg kommun: