Inköpssamordnare

Göteborgs stad, Stadsledningskontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Stadsledningskontoret i Göteborg

Stadsledningskontorets roll är att stödja kommunstyrelse och förvaltnings- och bolagsledningar i arbetet med Göteborgs stads uppdrag för ledning, styrning och utveckling av verksamheten. Utgångspunkten är de mål och inriktningar som fastställs av kommunfullmäktige i budget och verksamhetsplaner.

Till Enheten för Inköp, Miljö & Lokaler söker vi nu en Inköpssamordnare

Publiceringsdatum
2012-11-22

Arbetsuppgifter
Som samordnare inom inköpsområdet är du förvaltningens specialiststöd. Du samordnar och utvecklar förvaltningens interna och strategiska inköpsarbete i linje med de policys, riktlinjer och rutiner som finns. Du säkerställer ett högt inköpsmedvetande avseende LOU inom förvaltningen och är bland annat lokal projektledare för implementering av inköpsrutiner. Du planerar, genomför och följer självständigt upp egna gjorda inköp av förvaltningsgemensam karaktär. Under hösten 2013 kommer kommunstyrelsen och politiska tjänstemän att flytta från Stadshuset till Rådhuset. Flytten kommer bland annat att innebära en mängd inköp och förnyade konkurrensutsättningar samt förändringar av avtal. Du kommer att ansvara för dessa inköp och vår avtalsuppföljning.

Du är anställd på Administrativa avdelningen, Enheten för Inköp, Miljö & Lokaler och ingår i ett team med lokalsamordnare, miljösamordnare, koordinator samt vaktmästeri och städ. Vår uppgift är att ge god service till kommunstyrelsen och hela Stadsledningskontoret, utveckla rutiner som leder till ökad kvalitet och utföra administrativa uppgifter för enheten, avdelningen och i vissa fall för hela organisationen. Alla inom enheten involveras i prioriterade arbetsuppgifter som ligger utanför det egna området.

Kvalifikationer
Högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi och juridik och några års dokumenterad erfarenhet av självständigt arbete inom inköpsområdet. Du ska ha kunskap om LOU och regler som gäller vid inköp/avrop på ramavtal. Det är meriterande om du har kunskaper om digitala inköpsportaler. För att kunna leda arbetet som intern projektledare krävs att du har en ekonombakgrund med kunskap om ekonomisystem, gärna de som används inom Göteborgs Stad.

Egenskaper/färdigheter
• Modig, energisk, driven och tycker om utmaningar i en föränderlig miljö
• Konstruktiv, serviceinriktad och nytänkande
• Stor förmåga att presentera och sälja in, skapa förtroende och intresse
• Självständigt planera, driva och fullfölja processer mot angivna mål
• Analytisk och noggrann - kunna analysera och redovisa inköp i text och siffror

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast.

Ersättning
Månadslön Individuell lön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-12-06
Ange följande referens när du ansöker: A302676
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs stad, Stadsledningskontoret

Adress
Göteborgs stad, Stadsledningskontoret

Jobbnummer
1398739

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad, Stadsledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad, Stadsledningskontoret: