Inköpssamordnare

Kristianstads kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Kristianstad
2025-10-10


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Brinner du för inköpsfrågor och är en orädd, driven, och samarbetsvillig person? Är du redo att stötta och utveckla vårt goda inköpsarbete? Då är du rätt person för oss! Tjänsten är ett vikariat under ett års tid.

Nyfiken? Läs mer och välkommen med din ansökan!

Din roll hos oss

Som inköpssamordnare hos oss kommer du främst arbeta mot kommunens barn- och utbildningsförvaltning och arbete- och välfärdsförvaltningen. Din arbetsplats är placerad på upphandlingsenheten men utifrån verksamhetens behov kan du i viss utsträckning också vara placerad på respektive förvaltning. Utifrån upphandlingsenhetens centrala roll kan arbete även bli aktuellt mot kommunens andra förvaltningar.

I rollen ingår att vara ett inköpsstöd till verksamheten och sammanställa och samordna kommande inköpsbehov. Du planerar, genomför och förvaltar upphandlingar. Men också genomför samt vara stöd vid avrop och beställningar vid befintliga avtal. Du hjälper även till med att effektivisera förvaltningarnas inköpsbeteende och följer upp avtalstrohet liksom andra relevanta nyckeltal. Att delta i inköpsforum ingår också. Du kommer med andra ord ha en nyckelroll i att stötta, strukturera och genomföra verksamhetsnära inköp.

Vem söker vi?

Du är en driven och en trygg person med analytisk förmåga. Ditt arbetssätt präglas av en prestigelöshet samtidigt som du inte är rädd för att förmedla dina råd och bedömningar. Att du värdesätter och har en god samarbetsförmåga och ett konsultativt förhållningssätt är en självklarhet för dig!

Du som söker har eftergymnasial utbildning såsom yrkeshögskole- eller högskoleutbildning som är relevant för arbetsområdet alternativt annan eftergymnasial utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Vi ser gärna att hela utbildningen alternativt genomförda kurser inom ramen för utbildningen har varit inom inköp, ekonomi, upphandling eller andra områden som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Det är en fördel om du har erfarenhet av inköp eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig.

Då kommunikation och dokumentation är en stor del i ditt arbete är det en förutsättning att du talar svenska obehindrat och kan uttrycka dig på ett professionellt och sakligt sätt i text. Givetvis hanterar du IT-verktyg i ditt dagliga arbete och har grundläggande kunskaper i Word och Excel.

Det här är vi

På upphandlingsenheten sätter vi affären i fokus och har ett förhållningssätt där vi är orädda för att testa nya idéer. Vi har ett konsultativt förhållningssätt där vi naturligt alltid utgår från det värde vi kan skapa i organisationen. Vi finns till för kommunens verksamheter!

Vi vet att ett bra arbets- och samarbetsklimat genererar en bättre och effektivare leverans. Stor vikt läggs därför på att skapa en trivsam och öppen arbetsplats vilket våra goda resultat i vår senaste medarbetarenkät är ett kvitto på.

Kommunledningskontoret ansvarar för att strategiskt leda, samordna och utveckla kommunens verksamhet. Här ryms funktioner som ekonomi, HR, IT, kommunikation, medborgarcenter, näringsliv, besöksnäring och gemensam service. Med våra cirka 700 engagerade medarbetare verkar vi under kommunstyrelsens ledning för att skapa en positiv utveckling för alla i vår kommun. Välkommen att bli en del av oss på Kommunledningskontoret!

Vi erbjuder

Vi på upphandlingsenheten lägger stort värde vid kompetensutveckling och kommer i samråd mellan upphandlingschef och medarbetare erbjuda vidareutbildningar inom relevanta områden för tjänsten.

Vi är drygt 7000 medarbetare i Kristianstads kommun som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Läs mer om våra förmåner och oss som arbetsgivare här. (https://www.kristianstad.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare.670.html)

Bra att veta

Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via ansökningsknapp. Istället skickar du din ansökan med posten eller lämnar ansökan på Rådhus Skåne. Märk kuvertet med titel och referensnummer. Har du frågor kan du kontakta medborgarcenter 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93. Välj 1 - Visma Recruit och 2 - arbetssökande.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-10-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KLK-2025-106".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)

Arbetsplats
Kristianstad kommun, Ekonomi

Kontakt
Tf upphandlingschef
Jenny Anell
044-13 24 25

Jobbnummer
9551250

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: