Inköpssamordnare

Söderhamn Nära AB / Inköpar- och marknadsjobb / Söderhamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall, Ockelbo, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Söderhamn Nära AB i Söderhamn

Söderhamn Nära

Vi söker en inköpssamordnare till Söderhamn Nära

Publiceringsdatum
2023-07-04

Arbetsuppgifter
Rollen som inköpssamordnare är bred och arbetsuppgifterna är varierande. Du kommer att vara ett viktigt stöd i det förberedande arbetet med upphandlingar, därmed kommer du arbeta nära Söderhamns kommuns upphandling- och inköpsenhet som ansvarar för bolagens upphandlingar. Rollen innefattar att du tillsammans med våra verksamheter arbetar fram upphandlingskrav och genomför avrop på befintliga avtal. Du kommer ur ett styr- och ledningsperspektiv ha som uppgift att tydliggöra inköpsprocesserna inom bolagen vilket kan innefatta att arbeta fram policys och riktlinjer och se till att dessa implementeras och följs.

Genomföra leverantörsuppföljningar av ingångna avtal, genomföra kategoristyrning och spendanalyser i syfte att kontrollera avtalsefterlevnad och effektivisera organisationens inköpsprocess.

Att genomföra och/eller stötta vid upprättande av direktupphandlingar och avtalsupprättande samt ansvara för att dessa dokumenteras enligt gällande rutin.

Ansvar och befogenheter
Att avtalsdatabasen är uppdaterad med för organisationen gällande avtal och för bevakningen av dessa. Att tillsammans med Söderhamn kommuns inköps- och upphandlingsenhet årligen upprätta en upphandlingsplanering för bolagen

Det kommer att finnas stora möjligheter att påverka hur organisationens framtida arbete kring avtal- och inköp kommer att se ut i samarbete med ledningen.

Denna roll ligger organisatoriskt på ekonomienheten och du rapporterar till ekonomichef.

Profil
Vi söker dig som är driven och en trygg person med analytisk förmåga. Ditt arbetssätt präglas av en prestigelöshet samtidigt som du inte är rädd för att förmedla dina råd och bedömningar. Att du värdesätter och har en god samarbetsförmåga och ett konsultativt förhållningssätt är en självklarhet för dig!

Du tar ansvar för ditt uppdrag och driver bolagsövergripande processer. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan och ser möjligheter i förändringar. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.

Att du värdesätter och har en god samarbetsförmåga och ett konsultativt förhållningssätt är en självklarhet för dig!

Utbildningsbakgrund
Du har eftergymnasial utbildning såsom yrkeshögskole- eller högskoleutbildning relevant för ansvarsområdet.
Vi ser gärna att hela utbildningen alternativt genomförda kurser inom ramen för utbildningen har varit inom inköp, ekonomi, upphandling eller andra områden som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Givetvis har hanterar du IT-verktyg i ditt dagliga arbete och har grundläggande kunskaper i Word och Excel.

Erfarenheter
Det är en fördel om du har erfarenhet av inköp eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Söderhamn Nära är Söderhamns infrastrukturbolag. Vi erbjuder vardagens alla bekvämligheter: el, vatten, värme, renhållning, bredband, TV och IT-drift. Vi gör det med miljöhänsyn och affärsmässig samhällsnytta i fokus. Vi är cirka 125 medarbetare som gör vardagen bekväm för våra kunder. En kontakt för allt - enkelt, bekvämt och Nära.

Ersättning
-

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SN04/23".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Söderhamn Nära AB (org.nr 556439-6447)

Arbetsplats
Söderhamn Nära

Kontakt
Joakim Jonsson
joakim.jonsson@soderhamnnara.se
0270-723 00

Jobbnummer
7936628

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Söderhamn Nära AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Söderhamn Nära AB: