Inköpsplanerare till uppdrag med start omgående
Placera Personal AB / Inköpar- och marknadsjobb / Upplands-Bro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Upplands-Bro,
Järfälla,
Sollentuna,
Upplands Väsby,
Sigtuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Upplands-Bro,
Järfälla,
Sollentuna,
Upplands Väsby,
Sigtuna eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vi söker till en av våra kunder en inköpsplanerare för ett konsultuppdrag med start omgående t o m 31/8-2016
Vår kund är ett entreprenörsinriktat serviceföretag som producerar, distribuerar, marknadsför och säljer sina egna och sina leverantörers produkter.
Tjänsten
Som inköpsplanerare kommer du att arbeta från vår kunds logistikcenter i Kungsängen. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och till 2016-08-31, med goda möjligheter till förlängning. För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du har möjlighet att arbeta större delen av sommaren.
Publiceringsdatum2016-04-08Dina arbetsuppgifter• Planera inköp och det inkommande flödet av material i det egna ansvarsområdet
• Operativ förvaltning av relevanta leverantörer och tillhörande frågeställningar
• Hantera materiallagernivån för att optimera servicenivåer
• Upprätthålla inköpsrelaterade basdata och lösa systemrelaterade frågor
• Fungera som back up för övriga på inköpsavdelningen
Kvalifikationer• Gymnasiekompetens, påbyggd med relevant utbildning inom inköp/logistik
• Några års erfarenhet av inköp/planering
• Kunskaper i SAP är meriterande
• Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift
Som person är du analytisk och tycker om att arbeta med siffror. Vidare är du social och tycker om att arbeta via telefon med fokus att skapa nära relationer med leverantörerna. Du har ett lösningsorienterat och proaktivt arbetssätt samt har hög ansvarskänsla och integritet.
Är du intresserad av tjänsten som inköpsplanerare, tveka inte att skicka din ansökan omgående! Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Sökord: inköpsplanerare, lageroptimering, SAP
Varaktighet, arbetstid
Heltid 37,5 tim/v/ Start omgående t o m 31/8 2016 med goda möjligheter till förlängning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-08
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Rönnberg, Rekryterare 08-586 22 731
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
KontorsadressKista Science Tower
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2772178
Observera att sista ansökningsdag har passerat.