Inköpslogistiker

DB Schenker / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos DB Schenker i Göteborg, Karlstad, Kristianstad, Linköping, Malmö eller i hela Sverige

DB Schenker i Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi har 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50- tal orter i Sverige. Vi ingår i Deutsche Bahns AG:s transport- och logistikdivision. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhet- och mångfaldsfrågor och uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. Läs mer på www.dbschenker.com/se

DB Schenker Dedicated Services (SDS) är ett bolag inom DB Schenkerkoncernen, och vi erbjuder skräddarsydda 4 PL-lösningar för större kunder internationellt Företaget omsatte ca 140 MEURO under 2015. SDS har för närvarande cirka 130 medarbetare i Göteborg, Malmö och Essen.
SDS söker nu en vikarierande inköpslogistiker till vår avdelning för hemdistribution. Avdelningen ansvarar för leverans av sjukvårdsprodukter till patienter på uppdrag av olika kommuner och landsting. Avdelningen, som omsätter ca 200 MSEK, leds av General Manager och består av kundtjänst och inköpsfunktion samt underleverantörer för lager och transport.




Publiceringsdatum
2016-11-30

Dina arbetsuppgifter
Med tjänsten följer ansvaret för den operativa inköpsverksamheten och hela anskaffningsprocessen. Detta innebär att på egen hand planera och genomföra inköp/avrop av produkter, bevaka inleveranser samt att hantera leverantörsfakturor.

En viktig del av arbetet består av att arbeta med optimering och styrning av lager samt leverantörsuppföljning för att säkerställa en hög servicenivå. Du är även delaktig i eller driver projekt inom inköp och logistik för att utveckla och effektivisera verksamheten.

Profil
Vi söker dig som har minst två års eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp, logistik eller motsvarande. Vi ser gärna att du även har några års relevant arbetslivserfarenhet.

Som person är du analytisk, drivande och målinriktad. Du är en problemlösare och intresserad av att hitta nya möjligheter och förbättringar. Du har ett öga för detaljer såväl som förmåga till affärsmässig helhetssyn. Du har lätt för att samarbeta samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt och ta eget ansvar.

Du behärskar svenska och engelska utan problem i såväl tal som skrift. Du hanterar Officepaketet obehindrat och har en god allmän förståelse för IT-system. Erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV är meriterande.

Information och ansökan
Tjänsten är ett vikariat t.o.m. 31 augusti 2017 då en av våra medarbetare går på föräldraledighet. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Martin Arvidsson, General Manager, på telefon 031-703 83 29 eller e-post martin.j.arvidsson@dbschenker.com

Din ansökan med CV och personligt brev vill vi ha senast 20 december 2016 via HR- supporten. Urval och intervjuer kommer dock att ske löpande. Vi önskar därför få din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid 6 mån eller mer

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-20
Ange följande referens när du ansöker: Inköpslogistiker SDS
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
• Martin Arvidsson -

Företag
DB Schenker

Adress
DB Schenker
Lilla Bommen 3
41297 GÖTEBORG

Kontorsadress
Lilla Bommen 3

Jobbnummer
3185969

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från DB Schenker

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos DB Schenker: