Inköpskoordinator till stor kedja

Wrknest AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2022-06-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpskoordinator till stor kedja " (publicerad 2022-06-15) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wrknest AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker dig som har ett intresse av inköp och varuförsörjning. Du trivs med att arbeta i en dynamisk och fartfylld miljö och genom ett strukturerat och proaktivt arbetssätt har du också en förmåga att prioritera och fatta beslut när det krävs.

Som Inköpskoordinator är du expert på inköpsprocessen och arbetar förtroendeskapande både internt och externt. Du är en mycket god administratör, bekväm med registervård och att arbeta digitalt i affärssystem (Jeeves). Du talar och skriver engelska obehindrat.

Jobbet passar dig som är kommunikativ och har en analytisk ådra. Du trivs vidare med att arbeta i en miljö med stor och varierande kontaktyta, både externt och internt. Du är strukturerad och noggrann med förmågan att se saker ur olika perspektiv. Affärsmässighet, drivkraft och förmåga att se möjligheter krävs också för att Iyckas med de arbetsuppgifter som inköpskoordinator.

Som inköpskoordinator måste du behärska samtliga steg i inköpsprocessen och ska kunna arbeta med operativa och taktiska, materialavrop och upprättande av inköpskalkyler. Aktivt kunna bistå i inköpsplanering och utveckling.

Som Inköpskoordinator kommer du ingå i ett team (4) inom benet för operativt inköp. Du kommer främst att arbeta med avrop och inköp av produkter och hantera det dagliga flödet inom det operativa arbetet.

Vi tror att:

• Du arbetar med orderläggning och orderbevakning

• Du hantera det dagliga operativa flödet

• Du följer upp flödena och kommunicerar med berörda intressenter, både internt och externt

• Du arbetar för att bibehålla ett visst säkerhetslager samtidigt som du håller ner kostnaden för svinn

• Du hanterar faktureringsattestering och viss reklamation

• Du arbetar med löpande registervård och upplägg av artiklar

Publiceringsdatum
2022-06-02

Kvalifikationer
• Relevant utbildning/erfarenhet inom Operativt Inköp/Varuflödes planering

• God datorvana speciellt inom Excel samt Officepaketet

• Du behöver ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska

Det är meriterande om du har:

• Erfarenhet av att arbetat i affärssystemet Jeeves

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är samarbetsvillig, har lätt för att kommunicera och kan hantera många bollar i luften.

Övrig information

Start: ASAP

Plats: STHLM

Omfattning: mån - fredag, 8-17

Anställningsform: Heltidsanställd hos Wrknest

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wrknest AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Wrknest AB (org.nr 559293-2213), http://www.wrknest.se

Arbetsplats
Wrknest

Kontakt
Andrea Rahlen
andrea@wrknest.se

Jobbnummer
6706143

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wrknest AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wrknest AB: