Inköpskoordinator till Scania i Södertälje

Adecco Sweden AB / Kontorsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige

Vill du arbeta i en dynamisk och internationell miljö som präglas av högt tempo och stora utvecklingsmöjligheter? Är du teknikintresserad och vill vara med och driva fram utvecklingen inom Commercial Operations? Då är tjänsten som Inköpskoordinator på Scania uppdraget för dig!

Publiceringsdatum
2019-01-07

Om tjänsten
I rollen som Inköpskoordinator kommer du att arbeta med att administrera, supportera och driva utvecklingen av produktsegment Vehicle Related Services. Tillsammans med dina kollegor i ett team på 10 personer kommer du hantera daglig kontakt med leverantörer, säkerställa rätt information i prislistor samt ansvara för kontinuerlig uppföljning.

I din roll som Inköpskoordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Skicka RFQ, analysera svar, välja leverantör och lägga order
• Följa upp befintligt produktsortiment
• Daglig kontakt med leverantörer och internkunder
• Administrera inköpssystem samt hantera fakturafel

Arbetsuppgifterna kommer till stor del vara administrativa men du kommer få prova på alla delar av i inköpsarbetet på enklare produkter och mindre leverantörer.

Om dig
Vi söker dig med relevant utbildning inom inköp, teknik eller ekonomi alternativt relevant arbetslivserfarenhet. Du kan vara nyexaminerad. Viktigt är att du är tekniskt och kommersiellt intresserad samt har förmågan att utveckla och upprätthålla ett brett kontaktnät.
Vidare ser vi att du har förmågan att arbeta noggrant och strukturerat med flertalet arbetsuppgifter parallellt utan att göra avkall på kvalitet och leverans. Rollen ställer höga krav på utpräglad kommunikativa egenskaper då du kommer ha flertalet parallella kontaktytor, både internt och externt. Du kommunicerar obehindrat på engelska, både i tal och skrift.

Viktigt för tjänsten är:
• Arbetslivserfarenhet inom administration
• Kunskap och erfarenhet av att snabb sätta sig in i nya affärssystem
• Arbetslivserfarenhet av att arbeta supporterande, noggrant och konstruktivt
• God kommunikativ förmåga

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Scania
Scania AB är en svensk lastbils- och busstillverkare som sedan maj 2014 i stort sett helt ägs av tyska Volkswagen AG. Verksamheten är i huvudsak förlagd till Södertälje, Stockholms län, där även Scaniagruppens huvudkontor finns.

Om anställningen

Tjänsten som Inköpskoordinator är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Uppdragsperiod är fram tills 22/3 2019 med placering i Södertälje. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Peder Andersson 08-598 983 04.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Inköp, Inköpare, Förhandling, Support, Administration

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-20
Ange följande referens när du ansöker: ref-28414
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peder Andersson

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Jobbnummer
4539187

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: