Inköpskoordinator till Norvida

Poolia Office Professionals AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Office Professionals AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Har du en förståelse för logistiska flöden? Tenderar du att se möjligheter där andra ser problem? Då kan du vara den vi söker! Till Norvida söker vi nu en självgående inköpskoordinator. Du kommer tillsammans med dina kollegor hantera logistiska flöden och vara ansiktet utåt mot leverantörerna. Norvida är Nordens ledande leverantör av importerade köttprodukter och har sitt kontor i Sickla Köpkvarter. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start i början på maj och förväntas pågå till och med september, med chans till förlängning. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I rollen som inköpskoordinator kommer du att fungera som spindeln i nätet och ha många interna kontaktytor. Du ingår i ett team om tre inköpskoordinatorer som alla har olika ansvarsområden, men med ett nära samarbete. Ditt huvudsakliga arbetsområde kommer vara produkter från Europa. Det kommer förhandlas priser och volymer från det svenska bolaget där du sedan ansvarar för orderläggning mot leverantörer och hela logistiken fram tills att varorna når våra lager eller kunden.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer även att arbeta med:
• prognoser för volymer tillsammans med inköpare
• produktkalkyler vilket inkluderar för- och efterkalkyler
• planering och koordination av leveranser tillsammans med våra producenter, det Brasilianska dotterbolaget och vår inköps- och säljavdelningar
• hantering och ansvar för att alla dokument relaterade till varje skeppning/leverans finns med och är - korrekta (tex handelsdokument, hälsocertifikat, salmonellarapporter etc)
• planering lossning och logistik från dess att varorna skickas från leverantören i Europa eller ankommer hamn från Brasilien
• hantering av importlicenser
• fakturering (externt och mellan bolag i koncernen) av Europaleveranser
• lageravstämningar gentemot logistikpartners i Sverige (tex Bring Frigoscandia)
• registrering av leverantörsfakturor och ansvara för leverantörsfordringar
• administration av kundreklamationer.


Vem är du?
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning och tidigare erfarenhet som inköpskoordinator, flödesplanerare eller administratör. Erfarenhet från logistikbranschen är meriterande men inte ett krav. Dina kunskaper i svenska och engelska är goda, såväl i tal som i skrift. Vi ser att du hanterar Officepaketet obehindrat, främst Excel. Har du kunskap i Jeeves är det meriterande men inte ett krav.

Som person är du proaktiv, stresstålig och trivs med att arbeta mot deadlines. Du har en god social förmåga och trivs med många kontaktytor, både internt och externt. Vi tror att du som söker är en driven person som ser lösningar och möjligheter. Utöver detta är du servicesinnad och flexibel samtidigt som du är noggrann och ansvarsfull.

Om verksamheten
Liksom du är vi på Poolia specialister inom Sälj & Marknad, många av oss med egen erfarenhet av att arbeta i sälj & marknadsroller. Vi är nämligen övertygade om att en av hörnstenarna för att göra ett riktigt bra arbete är engagemang och intresse för sitt område. Våra kunder återfinns inom både privat och offentlig sektor. Poolia har ett fokus, att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.


Om Norvida
Norvida grundades 1990 och är idag Nordens ledande importör av köttprodukter. Försäljningen sker under egna varumärken och kunderna är till största delen stora och välkända företag som t.ex. ICA, Coop, Axfood, Menigo, Martin&Servera, Kespro, Wihuri inom segmenten storhushåll, detaljhandel och industri. Bolaget har ca 20 anställda med verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Brasilien. Omsättning uppgår till runt 900 MSEK. Sedan 2012 ägs en majoritet av bolaget av ledningen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Publiceringsdatum
2019-03-25

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-08
Ange följande referens när du ansöker: 53133
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Gustafsson emma.gustafsson@poolia.se

Företag
Poolia Office Professionals AB

Adress
Poolia Office Professionals AB
Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 207

Jobbnummer
4690052

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Office Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Office Professionals AB: