Inköpskoordinator till Ambea

Ambea Sverige AB / Backofficejobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ambea Sverige AB i Solna, Stockholm, Linköping eller i hela Sverige

Nu söker vi en Inköpskoordinator till Ambeakoncernens huvudkontor i Solna.

Ambea är ett av Nordens ledande omsorgsföretag med cirka 26 000 medarbetare. På våra cirka 900 enheter runt om i Skandinavien arbetar vi med att skapa ett bra liv för varje omsorgstagare. Verksamheten grundlades för mer än 100 år sedan och Ambea är sedan 2017 noterat på Nasdaq Stockholm. I Ambeakoncernen erbjuder vi tjänster inom äldreomsorg (Vardaga), funktionsnedsättning och stöd vid psykosocial problematik (Nytida), vårdbemanning (Klara) samt utbildningar (Lära). Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Hos oss kan du utvecklas samtidigt som du gör skillnad för andra. Läs gärna mer här (https://jobb.ambea.se/).

Ditt uppdrag

Som inköpskoordinator hos Ambea kommer du att ingå i ett trevligt och familjärt team på totalt åtta personer. Du kommer hantera olika typer av inköpsärenden där majoriteten av ärendena är kopplade till Ambeas fordonspark. Rollen passar dig som vill arbeta på ett värderingsstyrt företag med människan i fokus.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Ansvara för fordonsparken vilket innebär löpande dagliga frågor och administration i nära
• samarbete med affärsområden, staber och externa parter.
• Vägledning i inköps- och leverantörsfrågor för verksamheter och stabsfunktioner.
• Löpande utveckla, uppdatera och administrera inköpssystemet och dess innehåll.
• Hantera varierande frågor med många externa och interna kontaktytor.
• Från ett inköpsperspektiv bidra i arbetet och utvecklingen gällande uppstarter, avslut och integrationer av enheter.
• Ta fram statistik, uppföljningar och KPI:er samt redovisa utfall och analys.
• Löpande bidra till funktionens utveckling i varierande frågor kopplat till inköp.

Din erfarenhet och kunskap

Vi söker dig som har minst tre års relevant arbetslivserfarenhet från en junior inköpsroll, kundtjänst/service desk, administration eller liknande. Du har grundläggande kunskaper i Excel och är flytande i svenska i tal och skrift.

För att trivas i rollen är du en prestigelös och positiv person som gillar att stötta andra och finna lämpliga lösningar på problem eller frågeställningar. I en inköpsorganisation med många intressenter ställer vi höga krav på din förmåga att kommunicera och du ska ha lätt för att skapa och upprätthålla relationer. Du är öppen och har förmågan att få gehör men är ödmjuk och engagerad i dialogen med andra. Du är självgående, noggrann och ser värdet i att skapa struktur och ordning, och ser detta som ett hjälpmedel för att leverera ett bra stöd till verksamheten.

Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.

Vi erbjuder
Ledarskapsutbildade chefer - samtliga chefer går vårt ledarprogram.
Karriär- och utvecklingsmöjligheter - vårt mål är att 7 av 10 personer ska kunna internrekryteras till chefs- eller specialistroller.
Utbildning via vår egna utbildningsorganisation Lära - t ex att leda utan att vara chef, utbildning för dig som ska utbilda andra, rehabilitering, arbetsrätt, utvecklingssamtal och arbetsmiljö.

Vi har självklart även kollektivavtal, förmånsportal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.

Publiceringsdatum
2022-02-28

Om företaget
Vi är granne med Mall of Scandinavia och vårt moderna kontor har stora utbildningslokaler, fina mötesplatser, en ljusgård samt utsikt över Råstasjön. Många av våra medarbetare uppskattar lunchpromenaderna runt sjön samt närheten till affärer och service i Gallerian.

Alla chefer genomgår ett gediget ledarskapsprogram där syftet är att skapa ett gemensamt språk och syn på ledarskap. Vi vill ha ledare som är ansvarstagande, skapar tydlighet och delaktighet, coachar, ger och tar emot feedback, är prestigelösa och affärsmässiga.

Övrig information
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning (ändra vid behov)
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdag: Flexibelt, gärna så snart som möjligt
För mer information kontakta Matilda Höglind, ansvarig rekryterare på rekryteringsföretaget Clevry, på telefonnummer +4672 253 92 53

Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, vision@ambea.se

Så ansöker du
Vi ser att soft skills är lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Välkommen att ansöka via knappen "Skicka ansökan" nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ambea Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ambea Sverige AB (org.nr 556542-9908), http://www.ambea.se

Arbetsplats
Ambea

Kontakt
Joakim Fagerudd
joakim.fagerudd@ambea.se
+46 72 22 702 69

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Ambea Sverige AB varit leverantör

Jobbnummer
6388163

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ambea Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ambea Sverige AB: