Inköpskoordinator sökes till Martin & Servera

Martin & Servera AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2024-07-05


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Martin & Servera AB i Stockholm, Huddinge, Vallentuna, Uppsala, Enköping eller i hela Sverige

Var med och gör varje dag lite godare!

Är du en erfaren inköpskoordinator som vill vara med och fortsätta stärka vårt arbete inom Kategori & Inköp och samtidigt utveckla restaurangbranschen tillsammans med oss?

Vi på Martin & Servera levererar mat, dryck och tjänster till restauranger och storkök, över hela Sverige. Som marknadsledare driver vi utvecklingen och jobbar hårt för att göra varje dag lite godare. I rollen som inköpskoordinator har du en viktig nyckelroll i att ansvara och bidra till att driva Kategori & Inköps övergripande uppdrag och affärsplan. Du bidrar till att vi har ett attraktivt, aktuellt och tillgängligt sortiment för våra kunder.

Du blir en del av vår avdelning Kategori & Inköp och här jobbar vi med strategiskt inköp, vilket innebär att vi ansvarar för förutsättningarna från leverantörer. Vi ansvarar för avtal, vår masterdata, bilder, sortimentsstyrning, kvalitetskontroller samt kampanjer. Våra kollegor på operativt inköp avropar varorna, och ansvarar för lager samt logistik.

Som koordinator hos oss arbetar du gentemot alla inom affärsområdet i många av arbetsuppgifterna men har också ett djupare helhetsansvar för vissa delar. Du kommer jobba mycket med affären. Vi fördelar ansvaret i gruppen efter verksamhetens behov men också utefter medarbetarnas kompetens och utvecklingsvilja. Vi har en stark intern gemenskap där vi jobbar tillsammans, stöttar varandra och har roligt ihop. Du blir spindeln i nätet och det är viktigt att du kan hålla många bollar i luften och jobba självständigt.

Ett hållbarhetsarbete i framkant.

Hållbart företagande är en integrerad del i hur vi inom Martin & Servera utvecklar affärer. Vi är övertygade om att företag kan förändra samhället till det bättre. Vår hållbarhetsstrategi bygger på att maximera affärs- och samhällsnytta och samtidigt minimera negativ påverkan på människa, djur och natur. Du blir en viktig del av det arbete som vi tillsammans gör varje dag för en mer hållbar framtid.

Stabilt och långsiktigt.

Vi har en stark och långsiktig ägare i form av familjeägda Axel Johnson, vilket skapar både trygghet och stora utvecklingsmöjligheter inom koncernen.

Vi erbjuder dig.

Hos oss får du ett spännande jobb med goda förmåner som till exempel ett generöst friskvårdsbidrag, sjukvårdande bidrag och lunchsubvention. Vi utmanar oss själva och värdesätter prestationer på samma sätt som vi värnar om en bra balans mellan jobb och privatliv. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete två dagar i veckan.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

• Administration kring artikel- och leverantörsmasterdata. Avtalsdokumentation, arkivering.
• Leverantörsportal, drift och medverkan i utvecklingsteam.
• Ansvarig för att koordinera och administrera klipp och partier.
• Kampanjadministration
• Ansvarig för att koordinera och administrera prisskillnader mellan vårt system och fakturor från leverantörer.
• Rollen deltar i diverse projekt, exempelvis att koordinera utskick och informationsinsamling från leverantörssidan. Övriga arbetsuppgifter så som att hantera eller rikta frågeställningar till rätt funktion.

Viktigt för att jobbet ska passa dig.

Vi vill att du är en handlingskraftig och nyfiken kollega som gillar ordning, har en administrativ ådra och ett stort mått av tålamod. Du behöver vara pedagogisk, det är många ärenden där du blir en viktig nyckel i att säkra andras leverans. Du behöver tycka om att ha stort eget mandat, där du har en tydlig målbild men ser det som härligt utmanande att det inte är en löpande-band-verklighet vi befinner oss i. Kontakterna är många i denna tjänst och därför gillar du att träffa nya människor, lyfta telefonluren eller använda digitala kontaktvägar.

För att lyckas i rollen tror vi dessutom att du:

• Har god datorvana och speciellt insatt i Excel
• Vi ser att du har eftergymnasial utbildning, och extra meriterande om det är inom strategiskt inköp, ekonomi eller projektledning
• Har du arbetat inom Foodservice är det också meriterande
• Vi jobbar mest på svenska men du behöver även kunna hantera engelska i både tal och skrift

Hur går rekryteringen till?

Vi jobbar aktivt för mångfald och ser olikheter mellan människor som en styrka. Med målet att spegla alla våra kunder och samhället vi verkar i, söker vi människor i alla åldrar och med olika bakgrunder. I våra rekryteringar använder vi oss av personlighetstest. Det är för att kunna jämföra kandidater på ett så objektivt och rättvist sätt som möjligt. Vi gör också bakgrundskontroller. Läs mer om rekryteringsprocessen på vår hemsida.

Sista ansökningsdag är 2024-07-25

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Vikariat i ca 1 år med möjlighet till förlängning

Sysselsättningsgrad: Heltid, 100%

Adress: Lindhagensgatan 133, Stockholm

Kontakt: Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Waraporn Changseesung på Kategori & Inköp, waraporn.changseesung@martinservera.se, nås vecka 27, 28, 30. Under vecka 29 och 31 har vi semester och rekryteringen startar upp från och med vecka 32.

Facklig företrädare: Anna-Lena Holsteryd 08-722 26 30.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-07-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Martin & Servera AB (org.nr 556233-2451), http://www.martinservera.se/

Jobbnummer
8790675


Prenumerera på jobb från Martin & Servera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Martin & Servera AB: