Inköpskoordinator inom lokalförsörjning och service
Säkerhetspolisen / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2025-01-17
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Säkerhetspolisen i Stockholm,
Solna,
Linköping eller i
hela Sverige Har du kunskap och erfarenhet av inköpsarbete? Vill du vara en del av en mångfacetterad verksamhet där tillit, gemenskap och professionalism värderas högt? Nu söker vi dig som vill arbeta med samordning av Säkerhetspolisens inköpsbehov inom lokalförsörjning och service. Sök ett arbete där du är med och gör skillnad.
Tillsammans skyddar vi Sverige.
Ort: Stockholm
Sista dag att ansöka är 2025-02-10
Referensnummer: 2024-25049
Det här är ditt uppdrag
I rollen som inköpskoordinator ansvarar du för förvaltning och administration av verksamhetens befintliga avtal samt utvärdering av tidigare avtal. Du samordnar inköpsbehov och representerar verksamheten i inköps- och upphandlingsfrågor i interna och externa sammanhang. Som inköpskoordinator är du även verksamhetens kontaktperson gentemot vissa leverantörer och du bidrar aktivt till en förbättrad leverantörsstyrning.
Du genomför behovsanalyser, är delaktig i säkerhetsskyddsbedömningar samt tar fram underlag för inköp och upphandling. Vidare genomför du utbildningsinsatser i verksamheten för att höja och bibehålla den generella kunskapsnivån inom området och genom omvärldsbevakning håller du dig uppdaterad vad gäller lagar, regelverk och styrdokument.
Du ansvarar också för viss fakturahantering, kontering och granskning samt säkerställer inventeringen av enhetens anläggningstillgångar.
Din placering är på huvudkontoret i Solna. Resor inom Sverige kan förekomma.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, juridik eller annat område som Säkerhetspolisen bedömer som relevant för tjänsten
Arbetslivserfarenhet av inköp- och/eller upphandlingsprocess
Erfarenhet av att upprätta en kravspecifikation
Erfarenhet av budgetarbete
Erfarenhet av upprättande av ekonomirapporter
Erfarenhet av förändringsarbete
Goda it-kunskaper
God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
LOU-utbildning
Erfarenhet av ekonomisystem
Erfarenhet av strategiskt inköpsarbete
Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet
God kännedom om lagen om offentlig upphandling
Det här är kollegan vi söker
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig med en god analytisk- och organisationsförmåga. Som person är du initiativrik och har en god förmåga att hantera flera uppgifter parallellt. Du trivs med att arbeta strukturerat och att självständigt organisera och leda ditt arbete framåt inom ramen för uppdraget.
Du samarbetar effektivt med andra och har lätt för att skapa och upprätthålla förtroendefulla kontakter såväl internt som externt. Vi tror att du gillar att arbeta verksamhetsnära, med förmåga att agera coachande och lösningsorienterat.
Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande.
Anställningsvillkor
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
På vår hemsida,
www.sakerhetspolisen.se, kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss samt om våra förmåner.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 73 90. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Ansökan sker via vår hemsida,
www.sakerhetspolisen.seAnsökan ska ha kommit in senast 2025-02-10.
I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och eventuella meriter. Beskriv också hur dina personliga egenskaper bidrar i rollen.
Urval och intervjuer kan ske löpande.
Övrig information
Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess.
I våra rekryteringar använder vi arbetspsykologiska tester.
Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Säkerhetspolisen (org.nr 202100-6594)
Bolstomtavägen 2 (
visa karta)
171 69 SOLNA
Jobbnummer 9108270