Inköpskoordinator - Telge Inköp

Telge Inköp AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
2025-02-10


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telge Inköp AB i Södertälje

Välj Telge - här får du kombinera affärsmässighet med samhällsnytta och som medarbetare får du frihet under ansvar och möjlighet att påverka.

Vi tror på dig som individ och utgår ifrån att du bär på din alldeles egna unika förmåga att kunna göra skillnad. Vi tror också på att det är bra att vi har olika bakgrunder och erfarenheter för att vi tillsammans ska kunna göra skillnad. Modig är ett av våra fyra kärnvärden och tillsammans med våra tre andra kärnvärden - öppen, enkel och personlig - ­präglar de mycket av det vi gör. För att du ska må bra och nå din fulla potential, så vet vi att du behöver en god balans mellan arbete och fritid.



Så här säger Niclas Grundströmer, rekryterande chef, om rollen: Vi söker nu en utvecklingsinriktad inköpskoordinator till gruppen för Kundrelationer och utveckling. Det här är en omväxlande och givande roll, med goda möjligheter att utvecklas både inom ditt område och inom bolaget. Du vill vara med på den förändringsresa som vi är i och vill vara med och påverka och utveckla - men också förvalta över tid.



Arbetsuppgifter och ansvar I gruppen Kundrelationer och utveckling stöttar vi våra kunder och kollegor i det dagliga arbetet med upphandlingsfrågor. Vi hanterar bland annat direktupphandlingar, avtalsförlängningar och fakturering inom Telgekoncernen, Södertälje kommun och dess grannkommuner samt deras bolag. I rollen som inköpskoordinator hanterar du bolagets direktupphandlingar enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU) och ansvarar för förlängningar av befintliga avtal. Du deltar aktivt i vårt kategoriseringsarbete och bidrar till att utveckla våra strategier och processer. Du hanterar också frågor och ärenden från kunder och externa intressenter, vilket kräver en lyhörd och lösningsorienterad inställning. Som en del av vårt team engagerar du dig i bolagets utvecklingsarbete, där vi tillsammans arbetar för att förbättra och effektivisera vår verksamhet.



Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med önskat startdatum snarast, enligt överenskommelse. Urval sker löpande.



Vi är Telge Inköp På Telge Inköp jobbar idag drygt 35 engagerade kollegor, alltid med affären och nytta för kunden i fokus. Vi har en inköpsvolym på cirka fyra miljarder kronor och många intressanta kunder inom samhällets alla branscher. Om du vill driva affärer och växa med oss, vår region och våra kunder är du varmt välkommen med din ansökan.



Vår önskelista Du har eftergymnasial utbildning (YH-utbildning eller universitet/högskola) inom inköp. Goda kunskaper i LOU är nödvändiga, och erfarenhet av direktupphandlingar och avtalsförlängningar inom LOU är ett krav. Vi söker dig som har god social förmåga, är samarbetande och har en stark känsla för service och stöttning gentemot kollegor. Tjänsten kräver också kunskap inom Office 365. Du har dessutom fallenhet och kompetens inom administration. Som person värdesätter vi att du är öppen, modig, personlig och enkel - kärnvärden som genomsyrar hela Telge.



Plus i kanten Det är meriterande om du har arbetat inom inköp, gärna i en roll som kravställare, beställare eller inköpssamordnare, samt om du har drivit projekt eller utvecklingsarbete. Vi ser gärna att du är med oss en längre tid för att skapa en hållbar utveckling tillsammans med oss.



Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare.



Sista ansökningsdatum 21 februari 2025



Några frågor? Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Niclas Grundströmer du ska kontakta, på 072 210 47 10. Fackliga kontaktpersoner är Robert Holm för Vision och Magnus Enderin för SACO, du når båda på 08-550 220 00.



Välkommen hit, du med! Telgekoncernen ägs av Södertälje kommun och består av nio helägda bolag med cirka 900 medarbetare som fördelas över drygt 250 olika yrkesgrupper. Inom Telgekoncernen finns en stor bredd av bolag och de som ingår är Södertälje Hamn, moderbolaget Telge AB, Telge Bostäder, Telge Fastigheter, Telge Inköp, Telge Nät, Telge Tillväxt, Telge Återvinning och Tom Tits Experiment. Det som binder ihop oss och är gemensamt för oss alla är att vi jobbar för att förena affärer med samhällsnytta, samtidigt som vi har kul på jobbet. Hållbarhet genomsyrar allt vi gör och för oss handlar hållbarhet om social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet. Vi planerar långsiktigt och agerar kortsiktigt för att nå vara hållbarhetsmål.



Vår bas finns i Södertälje - här är ambitionsnivån hög, expansionstakten snabb och utvecklingsviljan stor. Vi är familjära och hälsar på varandra när vi möts i korridoren eller vid kaffemaskinen. Bolagens variation gör att du med rätt personlighet och attityd kan komma långt. Det finns många olika karriärvägar att välja mellan. Vi arbetar tillsammans för att följa vår strategi och nå koncernens hållbarhetsmål med ambitionen att göra det så bra vi kan för de som bor och verkar i Södertälje.

Ersättning
enl ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telge Inköp AB (org.nr 556770-1437), http://www.telge.se

Jobbnummer
9155455

Prenumerera på jobb från Telge Inköp AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telge Inköp AB: