Inköpshandläggare

Länsstyrelsen i Västra Götalands län / Inköpar- och marknadsjobb / Vänersborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Vänersborg, Trollhättan, Essunga, Grästorp, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Västra Götalands län i Vänersborg, Trollhättan, Uddevalla, Lidköping, Skara eller i hela Sverige

Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare.

Vi har ett meningsfullt och hållbart arbete med trevliga och kompetenta kollegor. Hos oss arbetar vi med att få samhällen, människor, djur, natur och kulturvärden att fungera både idag och i framtiden. Många pratar om hållbarhet men vi arbetar med det varje dag. Vill du vara med?


Publiceringsdatum
2022-09-01

Arbetsuppgifter
Trivs du med både självständigt arbete och samarbete? Vill du jobba med inköpsfrågor i en trevlig miljö tillsammans med kunniga kollegor? Nu söker vi en handläggare med erfarenhet av inköpsarbete i offentlig verksamhet som även vill vara med och driva utveckling av våra processer tillsammans med oss.

Du handlägger beställningar och fakturor i e-handelssystemet Visma Proceedo, och stödjer och ger råd till samtliga avdelningar med deras anskaffningsbehov. Du säkerställer att direktupphandlingar upp till 100 000 kr och avrop på ramavtal sker i enlighet med ingångna avtal, lagar, förordningar och Länsstyrelsens riktlinjer för inköp och upphandling. I dina uppgifter ingår även till viss del att ansvara för förnyade konkurrensutsättningar på befintliga ramavtal.

Du är en del av inköp- och upphandlingsgruppen som ingår i enheten för ekonomi- och upphandling. Vi är 18 medarbetare på enheten och arbetar inom tre olika områden; ekonomi- och lönegaranti, inköp- och upphandling samt redovisning. Merparten av medarbetarna är placerade i Vänersborg, och några kollegor har sin placering i Göteborg.

Vi jobbar för att utveckla och effektivisera våra processer och du kommer vara en naturlig del i detta arbete tillsammans med dina kollegor på enheten. Andra arbetsuppgifter kan också bli aktuella, beroende på din kompetens och intresse. Du driver dina ärenden självständigt, samtidigt som du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Du trivs med en intensiv och varierad arbetsdag där enklare arbetsuppgifter varvas med mer utmanande frågeställningar som behöver analyseras. Du har många kontaktytor, främst internt, men även externt i kontakt med exempelvis leverantörer. Ibland har du kontakt med internationella leverantörer med samtal på engelska.

Länsstyrelsen har kontor på flera orter i länet och vi jobbar i stor utsträckning med digitala möten, och det är en fördel att du trivs med det. Vi erbjuder ett flexibelt arbete med goda möjligheter att till viss del arbeta på distans när det fungerar för verksamheten.
Placeringsort: Vänersborg.


Kvalifikationer
Du har en eftergymnasial utbildning inom inköp och upphandling eller ekonomi, eller annan utbildning vi bedömer är likvärdig. Alternativt har du relevant arbetslivserfarenhet i kombination med utbildning som vi bedömer likvärdig. Du behöver ha god datorvana och goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift.

Som person tar du initiativ och genomför dina arbetsuppgifter för att nå resultat. Du tycker om att ge stöd och service. Du har både förmåga och vilja att bidra till gruppens samarbete, samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt utifrån väl gjorda prioriteringar. Du är utvecklingsorienterad och kan identifiera förbättringsbehov, samt föreslå lösningar som utvecklar och effektiviserar våra arbetssätt som exempel.

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.

Det är meriterande att du har
• Erfarenhet av arbete med de arbetsuppgifter som beskrivs i tjänsten
• Grundkunskaper i bokföring
• Erfarenhet av inköpsarbete i offentlig verksamhet
• Erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Visma Proceedo eller liknande e-handelssystem

Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länets befolkning. Så, sist men inte minst, hoppas vi därför att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald.

ÖVRIGT
Intervjuer är planerade att hållas under vecka 40.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Dagtid måndag - fredag 40 tim./vecka Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse. Provanställning 6 månader kan bli aktuellt.

Ersättning
Månadslön Länsstyrelsen tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Länsstyrelsen i Västra Götalands län

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "112-33011-2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Länsstyrelsen i Västra Götalands län (org.nr 202100-2361)

Arbetsplats
Länsstyrelsen Västra Götaland, Avdelningen för verksamhetsstöd

Kontakt
Enhetschef
Emelie Zetterström
010-224 54 08

Jobbnummer
6936994

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen i Västra Götalands län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen i Västra Götalands län: