Inköpshandläggare

Länsstyrelsen Västra Götalands län, Serviceenheten / Inköpar- och marknadsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen Västra Götalands län, Serviceenheten i Ospecificerad arbetsort

Länsstyrelsen är en drivande kraft i arbetet för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och en rad andra aktörer för att bidra till ett samhälle där människor, djur och natur har det bra, både idag och i framtiden. Vårt fokus är länets 1,6 miljoner invånare och 49 kommuner.

På Länsstyrelsen arbetar vi efter vår värdegrund, framåtriktad förvaltning och lyhörd expertis. Som myndighet ska vi vara experter samtidigt som det är lika viktigt att vårda våra relationer. Vi ska stå för stabilitet och rättssäkerhet. samtidigt som vi ska bidra till ständiga förbättringar och bli en öppnare och mer nyskapande Länsstyrelse.

På Länsstyrelsen kan vi erbjuda dig:

• Intressanta och utmanande arbetsuppgifter.
• Arbetsuppgifter som har stor samhällsnytta.
• Möjlighet att lära nytt och utvecklas.

Den centrala inköpsorganisationen består av en inköpschef, två upphandlare, en e-handelskoordinator samt tre inköpshandläggare. Organisationens årliga inköpsvolym uppgår till ca 350 mkr. Funktionen ska förse verksamhetens medarbetare med upphandlingsstöd, beställningar samt att utveckla processer som stöder effektiva affärsmässiga upphandlingar och inköp. Länsstyrelsen införde under 2014 en ny organisation för inköp samt en ny inköpsprocess.

Publiceringsdatum
2016-04-20

Arbetsuppgifter
I samarbete med kollegorna på inköpsfunktionen kommer Inköpshandläggare att genomföra direktupphandling och avrop på ramavtal i enlighet med ingångna avtal, lagar, förordningar och intern upphandlingspolicy samt ge råd och stöd i avtalsfrågor till verksamheten inom Länsstyrelsen. Inköpshandläggaren ska även genomföra och handlägga elektroniska beställningar i e-handelssystemet Visma Proceedo. Arbetet är omväxlande och innebär mycket kontakter både inom och utanför Länsstyrelsen. Inköpshandläggare ska agera affärsmässigt och professionellt och rollen kan också innebära att du på sikt får möjlighet att delta i större upphandlingar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Handlägga och genomföra direktupphandlingar upp till 100 000 kr.
• Lägga och handlägga e-beställningar i e-handelssystemet.
• Hantera kontakter och samordning, såväl internt som externt.
• Stödja samtliga avdelningar med dess anskaffningsbehov.
• Ingå i arbetslag för att utveckla inköpsprocessen.
• Övrigt stödja administrativa delar inom inköpsprocessen

Kvalifikationer
Kvalifikationer
• Gymnasieutbildning
• Goda kunskaper i svenska.
• Mycket god kommunikationsförmåga i såväl tal som skrift är ett krav.
• Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet
• Tidigare arbetserfarenhet av e-handel, såsom elektronisk beställning och fakturahantering.
• Tidigare arbetserfarenhet i Visma Proceedo.

Meriterande:
• Eftergymnasieutbildning inom juridik, ekonomi, inköp eller motsvarande.
• Erfarenhet av arbetat inom offentlig verksamhet.
• Tidigare arbetserfarenhet av inköp/upphandling

Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna och hur dessa passar in i arbetslaget. Du är tydlig och pedagogisk samtidigt som du är lyhörd för omgivningens behov.
Du har ett helhetsperspektiv samtidigt som arbetet kräver att du kan sätta dig in i det sammanhang som avtalet gäller och där fokusera på att detaljerna. Du är ansvarstagande och kan självständigt planera ditt arbete i förhållande till de behov som verksamheten har. Ett inre driv att komma till avslut och leverera under givna förutsättningar är därmed viktigt.
Som person är du positiv och utåtriktad med hög servicekänsla, samtidigt som du känner dig trygg i att ta beslut för myndighetens bästa även om det finns olika uppfattningar i frågan.

Placeringsort: Göteborg alternativt Vänersborg.
Önskemål om placeringsort ska lämnas.

ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med 6 månaders provtjänstgöring.

Ersättning
Månadslön Länsstyrelsen tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-03
Ange följande referens när du ansöker: 112-14548-2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ronny Odervång, Inköpschef 010-224 44 95 ronny.odervang@lansstyrelsen.se

Facklig kontakt
Sten Wolme, SACO 010-224 54 39
Gull-Britt Svensson, ST 010-224 55 24
Monica Danielsson, SEKO 0770-457 900 (växel)

Företag
Länsstyrelsen Västra Götalands län, Serviceenheten

Adress
Länsstyrelsen Västra Götalands län, Serviceenheten
Södra Hamngatan 3
40340 GÖTEBORG

Kontorsadress
40340 GÖTEBORG

Jobbnummer
2795889

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen Västra Götalands län, Serviceenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen Västra Götalands län, Serviceenheten: