Inköpscontroller till växande Retailkoncern

SJR AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Sollentuna eller i hela Sverige

Inköpscontroller till växande Retailkoncern

Vi söker nu en analytisk inköpscontroller till en av våra kunder. Kunden är ledande detaljhandelkoncern inom musikbranschen vars kontor och lager är beläget i Söderort.

Vad innebär rollen?
Du kommer tillhöra en avdelning i stor förändringsfas med tre produktchefer och du rapporterar direkt till inköpschefen. Övergripande innebär din roll att analysera befintlig statistik från butikerna och på sikt även att stödja koncernledningen och dess bolag vilket innefattar arbetsuppgifter såsom;

• framtagande och analys av nyckeltal; omsättningshastighet, spendanalys etc
• anpassa inköp till analys på produktnivå och att styra affären strategiskt
• stötta CEO/CFO med koncernövergripande styrelserapportering
• avtalsförhandling och affärsplanering
• affärsutvecklande projekt
• ansvara för värdeskapande inköp och strategisk tänk

En stor del av arbetet handlar om att hitta en värdeskapande inköpstrategi, samla in och analysera olika data från berörda i organisationen, vilket betyder mycket interna kontakter.

Vem söker vi?
Vi söker dig som i grunden har akademisk bakgrund och erfarenhet av produktanalys och retailbranschen. Har du jobbat med inköp och strategi är det meriterande men inget krav. Du bör vara analytisk lagd och redo för en varierad roll som på sikt blir mer blir del av koncernens ekonomifunktion. Uppdraget kräver mycket goda analytiska kunskaper, van att arbeta i Excel och gärna i PowerPoint. Som person ska du vara driven, analytisk och initiativrik.

Vi ser fram emot din ansökan!

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Publiceringsdatum
2014-05-21

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Uppdraget är inom ramen för SJR:s konsultverksamhet med start omgående och till en början sex månader framåt.

Tillträde
OMGÅENDE!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-31

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Du söker tjänsten via Klicka på denna länk för att göra din ansökan . Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Carina Engström på 08-407 55 43.

Företag
SJR AB

Adress
SJR AB
Box 7420
10391 STOCKHOLM

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, 5tr

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer till arbetsgivaren saknas i denna annons.

Jobbnummer
1883476

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB: