Inköpscontroller till Regioninköp
Region Värmland / Controllerjobb / Karlstad
2022-09-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpscontroller till Regioninköp" (publicerad 2024-10-23) ⬅️
Visa alla controllerjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Värmland i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.
Regionledningskontoret arbetar med övergripande och långsiktiga lednings- och utvecklingsfrågor inom alla Region Värmlands ansvarsområden. Här finns också funktioner för stöd och service. Vi samverkar också med andra samhällsaktörer, som nationella och regionala myndigheter, andra regioner, kommuner och olika intresseorganisationer.
Om verksamheten
Region Värmland befinner sig i en spännande utvecklingsfas där Planerings- och ekonomiavdelningen har en betydande roll i arbetet med att skapa balans i ekonomin.
Planerings- och ekonomiavdelningen genomgår en förändringsresa med målet att skapa en effektiv ekonomiorganisation samt stärka ekonomistyrningen inom regionen. Ett utvecklingsarbete pågår också för att samordna och modernisera ekonomiorganisationen under ledning av Region Värmlands ekonomidirektör.
Avdelningen är ansvarig för ekonomi- och verksamhetsuppföljning och inköp för Region Värmland. Totalt jobbar cirka 90 personer på avdelningen.
Vi söker nu en inköpscontroller till enheten Verksamhetsstöd Inköp, som är en del av Regioninköp.
Regioninköp har uppdraget att, strategiskt och operativt, samordna, kvalitetssäkra och utveckla inköps- och e-handelsprocessen inom regionen. Regionen arbetar med kategoristyrt inköp vilket är en strategisk processbaserad metod. Regioninköp består av drygt 24 personer, varav sju stycken jobbar inom enheten Verksamhetsstöd Inköp.
Verksamhetsstöd Inköp fungerar som ett inköpsstöd till regionens verksamheter. Enheten ansvarar också för delar inom regionens e-handelsprocess. Du ska företräda regionen inom ditt ansvarsområde, både internt och externt och bidra till att regionens inköp genomförs på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt.
Publiceringsdatum2022-09-22Dina arbetsuppgifterTjänsten som inköpscontroller innebär arbete med analyser och styrning av inköpsbeteenden, implementering och uppföljning av avtal, utveckling av regionens inköpsprocess och strategiska arbetssätt.
I arbetet ingår bland annat att:
- Utföra inköpsrelaterade analyser
- Förvalta avtal och hantera avvikelser
- Vara en del av avtalsimplementering
- Ha leverantörsdialoger/förhandlingar
- Medverka och utveckla pågående kategoristyrningsarbete
- Hantera och analysera statistik
KvalifikationerVi söker dig som har akademisk utbildning med för tjänsten relevanta ämnen som ekonomi och analys, eller annan utbildning/motsvarande erfarenhet förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren anser likvärdig. Du bör ha erfarenhet av att självständigt analysera och rapportera fakta samt erfarenhet av att arbeta i olika system och har gjort positiva avtryck i de organisationer du arbetat.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av inköps- och upphandlingsarbete, inköpsrelaterade analyser, förhandlingsvana samt offentlig upphandling. Tjänsten kräver att du har god datorvana och att du uttrycker väl i både tal och skrift. Det är även viktigt att du är självgående inom MS Word och Excel.
Som person är du positiv, mål- och kvalitetsinriktad och har ett konsultativt förhållningssätt. Du har dessutom en utpräglad samarbetsförmåga och är en skicklig relationsskapare. I din roll jobbar du självständigt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och du är drivande i dina ansvarsområden. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper.
https://www.regionvarmland.se/berattelserÖvrig informationI samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.
Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-8315000. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse, så snart som möjligt Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön, individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION VÄRMLAND
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RS/222265".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Värmland (org.nr 232100-0156)
Arbetsplats Regioninköp
Kontakt Denis Hamzic, enhetschef
010-8319662,denis.hamzic@regionvarmland.se Jobbnummer 7004216
Observera att sista ansökningsdag har passerat.