Inköpscontroller till Centrum

Göteborgs Stad , SDF Centrum / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad , SDF Centrum i Göteborg

Centrum är en av Göteborgs tio stadsdelar. Stadsdelen Centrum ligger i centrala Göteborg och omfattar Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, inom Vallgraven, Stampen samt Heden. I Centrum bor ungefär 62 000 invånare i en stadsmiljö med närhet till både parker, natur, kultur och evenemang. Hos oss arbetar vi för att göra Centrum till ett attraktivt område att växa upp, bo, arbeta och åldras i. Tillsammans formar vi Göteborgs framtid. Vårt mål är att ordna en bra vardag för alla göteborgare. Det vi gör har stor betydelse för många. Vill du bli en av oss?




Publiceringsdatum
2019-03-05

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och stödja och leda förvaltningens medarbetare i inköpsprocessen som processansvarig?

Arbetet är både strategiskt och operativt. I ansvarsområdet och arbetsuppgifterna ingår att
ansvara för den lokala inköpsprocessen, utveckla och förbättra stadsdelens organisation av inköp, samt samarbeta med stadsdelens verksamheter och stadens upphandlingsenhet kring avtal och inköp.

I arbete ingår även:
• Arbeta med förbättringsarbete utifrån Intern kontroll av inköpsprocessen.
• Granska och följa upp avtal med leverantörerna.
• Förbättra information kring avtal.
• Hanterar förvaltningens Leasing.
• Ansvarar för utbildning inom inköpsprocessen
• Stödja och leda stadsdelens inköpsadministratörer i processen.
• Stöd vid förnyade konkurrensutsättningar och direktupphandlingar.
• Att genomföra uppdrag, analyser, utredningar, leda projekt samt handlägga ärenden inom ekonomi-, inköps- och avtalsområdet ingår också.

Vi utgår från ett aktivitetsbaserat kontor i nyrenoverade lokaler på Skånegatan 9A. Arbetsplatsen ligger centralt i Göteborg med goda kommunikationsmöjligheter.


Kvalifikationer
Du har högskole- eller eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller motsvarande. Du har kunskaper inom avtalsrätt och inköp, LOU (Lagen om Offentlig Upphandling).

Du ska även ha erfarenhet av att göra utredningar, att kartlägga och utveckla processer samt genomföra uppföljning av avtal och inköp. Du bör även ha tidigare erfarenhet av att jobba inom offentlig sektor.

I tjänsten ingår att skriva policydokument och kommunicera dem och därför krävs att du har mycket lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
För tjänsten krävs också att du har god förmåga att hantera samt intresse för olika IT-system och dess samband. Du har goda kunskaper i Excel och meriterande om du har kunskaper även i Proceedo.

Du är en god strateg som har lätt för att se helheter och förbättringsmöjligheter. Du är också duktig på att driva utvecklingsarbetet, är serviceinriktad, lyhörd och har god samarbetsförmåga.

Vi ser att du är resultatfokuserad, arbetar strukturerat och har en förmåga att arbeta självständigt. Du har även intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar.

Vidare kan du producera snabbt och samtidigt upprätthålla hög kvalitet. Du har lätt för att sätta dig in i nya områden och lagkrav, att göra analyser, beräkningar och skriva rapporter.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Centrum har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Vi arbetar för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd hos oss erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån samt förmånlig avbetalning av västtrafikkort.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-19
Ange följande referens när du ansöker: A854289
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Bjelkemyr mikael.bjelkemyr@centrum.goteborg.se

Företag
Göteborgs Stad , SDF Centrum

Adress
Göteborgs Stad , SDF Centrum
Box 5293
40225 Göteborg

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 71

Jobbnummer
4648966

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad , SDF Centrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad , SDF Centrum: