Inköpscontroller till Åhléns Mode

Åhléns / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åhléns i Stockholm, Uppsala, Västerås, Norrköping, Gävle eller i hela Sverige

Vi som jobbar på Åhléns Mode är otroligt stolta över att vara en del av denna engagerade avdelning. Vi tror på att leverera ett erbjudande till våra kunder som är både spännande, prisvärt och unikt.

Nu söker vi dig som vill jobba som Inköpscontroller på Barnavdelningen!

Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.

Vi erbjuder dig

Du kommer att arbeta i en bred roll med bland annat uppföljning, analyser och budgetering. Du arbetar nära dina kollegor inom controllerfunktionen men även tillsammans inköpare och sortimentschef. I rollen ingår bland annat:

- Budgetering per kategori och varumärke
- Ta fram rapporter och skapa underlag för analyser
- Uppföljningar av mål och KPI:er
- Analysera försäljning och arbetsprocesser, ge förslag på förbättringar och driva dessa vidare för ökad lönsamhet

Du kommer att rapportera till Controllerchefen på Åhléns Mode.

Vi söker dig

För att lyckas i rollen är du prestigelös, analytisk och en god kommunikatör. Då Barnavdelningen är inne i en spännande förändringsresa behöver du vara driven, självgående och trygg i ditt arbete för att kunna skapa struktur och förmedla detta till dina kollegor.

Vi vågar säga att du är initiativrik och har mod att utmana dig själv och andra. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika och vill vara i ett sammanhang där vi genom att ha kul tillsammans skapar förutsättningar för ett gott samarbete.

Vi på Åhléns är övertygade om att genom att vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgångar och entusiasm, gör vi varandra bättre.

Till oss tar du med dig:

- Minst tre års arbetslivserfarenhet inom inköpscontrolling
- Relevant högskoleutbildning
- Mycket goda kunskaper i ett eller flera stora affärssystem samt i Excel

Tjänsten är ett vikariat på 2 år med start omgående och du kommer att arbeta på Åhléns huvudkontor i Skanstull.

Sök tjänsten så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 61 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se.

Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se

Varaktighet, arbetstid
100 % Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-10-05

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Åhléns

Adress
Åhléns
RINGVÄGEN 100
11860 Stockholm

Kontorsadress
RINGVÄGEN 100

Jobbnummer
4386746

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åhléns

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åhléns: