Inköpscontroller

Nyköpings kommun - Centrala funktionen / Kontorsjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nyköpings kommun - Centrala funktionen i Nyköping

Inköp och upphandling är prioriterade områden inom Nyköpings kommun och varje år köps varor, tjänster och entreprenader för ca 1,5 miljard kronor till kommunens verksamheter. Under 2018 införs därför genom ett utvecklingsprojekt en tydligare styrning av kommunens inköp med nya roller och ansvarsområden. Vi inför även systemstöd för både e-handel och inköpsanalys samtidigt som grunderna för kategoristyrning läggs. Med detta avser vi att skapa tydlighet och ett högre mått av enhetlighet mellan kommunens olika verksamheter.

Men vi vill mer! Vi vill nu fortsätta utveckla arbetsmodeller, systemstöd och analysmöjligheter för att verkligen få ut full effekt av kommunens utvecklingssatsning.

Vill du vara med att driva det fortsatta arbetet?


Publiceringsdatum
2018-10-25

Arbetsuppgifter
Tjänsten är placerad inom den centrala Inköps- och upphandlingsenheten och du rapporterar till Inköps- och upphandlingschef. Som Inköpscontroller är din huvudsakliga uppgift att stödja, samordna och utveckla kommunens inköps- och kategoristyrningsarbete på en i huvudsak strategisk nivå. Du arbetar även med planering, uppföljning, analys och kommunikation kring kommunens inköpsverksamhet.

Du har ett nära samarbete med chefer och övriga medarbetare i verksamheten, som en drivkraft kraft inom inköpsområdet. Du följer upp och analyserar kommunens inköp och arbetar övergripande med inköpsstyrning. Du är sammankallande och drivande i olika nätverk med övriga inköpssamordnare, medarbetare från Inköps- och upphandlingsenheten samt verksamheten.

Då detta är en ny tjänst vill vi att du är med och utformar konkreta arbetsuppgifter och arbetsområden. De arbetsuppgifter vi nu kan se är till exempel;
• driva och samordna förvaltning och utveckling av inköps- och kategoristyrning
• driva och styra utveckling av områdets systemstöd, t ex e-handel, avtalsdatabas samt inköpsanalys
• ta fram, analysera och kommunicera nyckeltal kring inköp till chefer, kommunledning, politiker och olika nätverk
• samordna utbildningsbehovet inom inköp för kommunens medarbetare


Kvalifikationer
Du som söker tjänsten ska ha:
• relevant akademisk utbildning inom ekonomi, juridik eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig
• arbetat minst 3-5 år inom inköps- eller upphandlingsområdet
• god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• att ha jobbat med inköp/upphandling och processutveckling i offentlig verksamhet
• strategiskt och koordinerande arbete
• utveckling och/eller samordning av arbetssätt
• leverantörskontakter

Som person vill vi att du är driven, arbetar på ett affärsmässigt sätt och tar egna initiativ. Du har en analytisk förmåga och arbetar metodiskt. Du trivs med att arbeta mål- och resultatorienterat samtidigt som du har ett prestigelöst förhållningssätt. Du har förmågan att se helheten samtidigt som du kan förstå detaljerna. Du arbetar strukturerat och är van att administrera och dokumentera i ditt arbete.

Du är också serviceinriktad och har god kommunikationsförmåga. Du trivs både med att arbeta självständigt och tillsammans med andra.

Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg - Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-16
Ange följande referens när du ansöker: A821563
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Göran Adolfsson goran.adolfsson@nykoping.se 0155-45 73 85
Sanna Lindell sanna.lindell@nykoping.se

Företag
Nyköpings kommun - Centrala funktionen

Adress
Nyköpings kommun - Centrala funktionen
Stora Torget 1, 611 83 Nyköping
61183 Nyköping

Kontorsadress
Stora Torget, Stadshuset 61183 Nyköping

Jobbnummer
4422771

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nyköpings kommun - Centrala funktionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nyköpings kommun - Centrala funktionen: