Inköpscontroller

Luleå kommun, Ekonomikontoret / Administratörsjobb / Luleå
2014-09-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpscontroller" (publicerad 2016-09-12) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Luleå kommun, Ekonomikontoret i Luleå

Luleå är norra Sveriges hjärta med storstadens utbud och småstadens närhet, universitetets kraft och näringslivets nytänkande. En riktig vinterstad med vita vidder och en somrig skärgårdsstad som toppar solligan år efter år. Vi är 75 000 Luleåbor och växer.

Luleå är norra Sveriges hjärta med storstadens utbud och småstadens närhet, universitetets kraft och näringslivets nytänkande. En riktig vinterstad med vita vidder och en somrig skärgårdsstad som toppar solligan år efter år. Vi är 75 000 Luleåbor och växer.

Luleå kommun upphandlar årligen varor och tjänster för ca 1 200 Mkr.
Inköpsavdelningen arbetar aktivt med att effektivisera inköpsprocessen genom att införa elektroniska system för en rationell hantering.
Idag har vi en fullt elektronisk upphandlingsprocess, väl utbyggd e-handel och ett elektroniskt analysverktyg för uppföljning. Inköpsavdelningen strävar efter att vara en ständigt utvecklande och kompetent inköpsfunktion med ansvar för helheten. Vi jobbar för hållbara och goda affärer på ett enkelt sätt

Nu kompletterar vi vårt gäng med en inköpscontroller som kommer att jobba med uppföljning inom inköp och e-handel.

Vi söker dig med ett särskilt intresse för att arbeta i Luleå kommun, en av Sveriges ledande inköpsverksamheter i offentlig sektor.

Vår värdegrund präglas av att vi alla är nyckelpersoner med engagemang, ansvarstagande och kompetens.

Vi välkomnar medskapande medarbetare med egna idéer och kreativitet som vill arbeta i ett öppet och lärande klimat.

Publiceringsdatum
2014-09-24

Arbetsuppgifter
Du kommer att ha en nyckelroll i kommunens e-handelsteam och när det gäller att följa upp kommunens inköpsprocess. I och med att tjänsten är ny finns stora möjligheter att vara med att forma innehåll och arbetssätt.

Hos oss kommer du bland annat att:
Driva och utveckla uppföljningen av kommunens inköpsprocess.
Definiera, utveckla och löpande följa upp nyckeltal inom inköp.
Bistå inköpsavdelningen och förvaltningar med analyser som en del i förarbete och uppföljning av avtal.
Tillsammans med respektive systemförvaltare utveckla, utbilda, ge support och administrera kommunens e-handelssystem samt uppföljningssystem.
Bilda och utveckla nätverk internt för uppföljning av inköp.
Tillsammans med upphandlare och systemförvaltare implementera större ramavtal inom e-handel och uppföljning.

Hos oss får du:
En arbetsplats som värdesätter medskapande.
Individuell lönesättning.
Flexibel arbetstid som bidrar till en bättre balans i livet.
Friskvårdssubvention som en del i hälsosatsningar.
Ta del av personalstiftelsens anordnade resor, aktiviteter, mm.

Kvalifikationer
Högskoleutbildning med goda kunskaper inom inköp och ekonomi.
Mycket goda kunskaper i Excel.
Att du är målinriktad och van att arbeta självständigt och i grupp. Erfarenhet som inköpsanalytiker, inköpscontroller eller arbetat med motsvarande arbetsuppgifter bedöms som meriterande.
Erfarenhet av utveckling i QlikView eller motsvarande bedöms som meriterande.

ÖVRIGT
Du söker jobb hos oss via vår samarbetspartner www.offentligajobb.se där du fyller i ett ansökningsformulär. För att öka dina chanser bör du svara så noggrant som möjligt på enkätfrågorna.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt kulturell mångfald tillför verksamheten.

Våra verksamheter präglas av en gemensam värdegrund;
Engagemang, Ansvarstagande och Kompetens.

Vi undanber oss alla erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp, Luleå kommun har ett kommunövergripande förhållningssätt och har avtal som samordnas av personalkontoret.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till offentligajobb.se. 0771-704 704

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% dagtid Dagtid. Heltid, vi har flextidsavtal Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Individiuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-12
Ange följande referens när du ansöker: A419966
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Breheim, Inköpschef 0920-45 31 40
Magnus Gramner, Systemförvaltare 0920-45 41 96

Facklig kontakt
Åsa Flemström, Vision 0920-45 31 24

Företag
Luleå kommun, Ekonomikontoret

Adress
Luleå kommun, Ekonomikontoret
Rådstugatan 11, 97185 Luleå
97185 LULEÅ

Kontorsadress
97185 Luleå

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2007944

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Luleå kommun, Ekonomikontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Luleå kommun, Ekonomikontoret: