Inköpschef till Willab AB
Badenoch & Clark / Inköpar- och marknadsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Badenoch & Clark i Ospecificerad arbetsort Willab AB är inne i en expansiv fas och söker nu en affärsmässig och drivande Inköpschef till deras huvudkontor utanför Båstad
Willab AB grundades 1972 mitt på Bjärehalvön i nordvästra Skåne där entreprenörsandan tydligt råder. Här är Willab AB verksam inom fem kategorier; Equestrian, Pet, Agro, Fencing och Construction. Inom respektive kategori utvecklar och driver man varumärken som Hansbo Sport, Eclipse Biofarmab, Pikeur, Suevia, Kraiburg och Swedguard.
Willab AB omsätter ca 150Mkr och har ca 50 medarbetare. Willab AB är marknadsledande inom flera områden och bland kunderna finns t ex Granngården, Svenska foder och XXL Sport.
För mer information om Willab se
www.willab.se/Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att ha en nyckelroll i företaget där du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD, Niclas Arnelin. I tjänsten ingår personalansvar för tre personer och du ansvarar för företagets och syskonföretagens inköp och dess inköpsavdelning. I tjänsten ingår även resor till Asien.
Du kommer bland annat att;
• Planera, följa upp och styra inköpsavdelningens ansvarsområden
• Driva förhandlingar och handelsvillkor mot samtliga leverantörer
• Söka leverantörer av material, produkter etc. för utvärdering för att fastställa pris, leveransförmåga och handelsvillkor
• Säkerställa bolagets mål på lagernivåer, lageromsättningshastighet etc.
• Utveckla och implementera instruktioner, processer och policyer för avdelningen och andra inköpsverktyg
• Säkerställa inköpsavdelningens registervård, beställningspunkter etc.
• Ansvara för utfärdande av leverantörspolicyer, leverantörshandböcker, avtal etc.
Vem trivs här?
Vi tror att du som söker har en god helhetssyn och analytisk förmåga. Du är en god kommunikatör, trivs i rollen som ledare och uppskattar ett gott samarbete med dina kollegor. Du har erfarenhet av att driva förändringar och är duktig på det. Du har också vana av förhandlingar och en god ekonomisk förståelse.
Du har en god förmåga att hantera både operativa och strategiska arbetsuppgifter och trivs som bäst när det är en blandning av högt och lågt.
Bakgrund/kvalifikationer
• Högskoleutbildning eller motsvarande
• Erfarenhet/ utbildning inom inköp
• Goda IT/Systemkunskaper
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska
Meriterande
• Erfarenhet av att samarbeta med företag i Asien och en god förståelse för affärskulturen där
• Erfarenhet inom lantbruk/hästsport/bygg
• Kunskaper inom affärssystemet Navision
Vad erbjuder vi?
Ett företag där det händer mycket och med en god stämning bland de anställda. Du erbjuds en varierande tjänst där du har möjligheten att sätta din egen prägel.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt, dock senast den 28 november 2016. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Ansökan sker genom att du registrerar dig här nedan. I en kvalitetssäkrad process kommer du att få besvara personlighetstester och eventuellt en videointervju.
I den här rekryteringen samarbetar Willab AB tilsammans med Badenoch & Clark och vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Charlotta Rydström, 042-37 33 38,
charlotta.rydstrom@badenochandclark.seVälkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2016-11-07ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCharlotta Rydström
Charlotta.Rydstrom@badenochandclark.se 042-37 33 38
FöretagBadenoch & Clark
AdressBadenoch & Clark
Kullagatan 29
25112 HELSINGBORG
KontorsadressKullagatan 29
Jobbnummer 3147022
Observera att sista ansökningsdag har passerat.