Inköpsassistenter
Lidl Sverige KB / Kontorsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lidl Sverige KB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Som inköpsassistent på Lidl har du en nyckelroll på inköpsavdelningen, det är du som hanterar de administrativa och praktiska delarna av inköpsprocessen. Den assistans som rollen ger våra inköpare inom det fasta sortimentet är ett ovärderligt stöd i det dagliga arbetet. Arbetsuppgifterna är varierade och utvecklande. Bland annat omfattas de av att kontinuerligt uppdatera våra informationskanaler och förse inköpare med rätt information om såväl produkter som leverantörer. En viktig del av tjänsten består av att kvalitetssäkra informationen genom att bearbeta listor och kontrollera att underlag och inmatade siffror/uppgifter stämmer. Andra inslag omfattar ansvar för skriftlig dokumentation, presentationer och rapporter. Du förbereder också underlag och kontrakt. Du kommer även vara ute i butiker ca ett par dagar i veckan och genomföra diverse kontroller och handla in prover som du sedan presenterar för provsmakning.
I rollen får man också möjligheten att bygga ett brett kontaktnät som omfattar interna kollegor på avdelningen, löpande kontakter med olika leverantörer samt vårt moderbolag i Tyskland.
För att passa som inköpsassistent ser vi att du har en avslutad gymnasieutbildning. Andra viktiga förutsättningar är att du har en hög ansvarskänsla samt ser din roll och funktion inom verksamheten. Du driver dina arbetsuppgifter självständigt och har ett lösningsorienterat sätt. Vidare har du ett väl utvecklat siffersinne och sorterar med enkelhet information. Du är orädd inför nya frågeställningar utan löser dessa genom att aktivt söka nödvändig information och fattar egna beslut när det behövs.
Som person är du noggrann, effektiv, strukturerad och har god prioriteringsförmåga. Du är också utåtriktad och har lätt för att samarbeta med andra människor. Detta underlättas ytterligare tack vare din kommunikationsförmåga samt goda muntliga och skriftliga färdigheter i det svenska språket. Att söka kontakt och att våga lyfta luren är du helt bekväm med. Då vårt koncernspråk är tyska är det en fördel att du har grundläggande kunskaper i tyska, såväl i tal som skrift, samt en vilja att lära dig språket flytande. Vidare trivs du som bäst när du får ägna dig åt en blandning av administrativa och praktiska arbetsuppgifter. Du känner dig lika hemma vid skrivbordet, som i provköket eller ute i någon av våra butiker.
För att på bästa sätt kunna hantera de administrativa delarna av tjänsten ser vi att dina kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel och Powerpoint, är goda. Körkort är ett annat krav för att kunna utföra de varierande arbetsuppgifterna.
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige.
För att våra kunder ska kunna handla smart måste även vi arbeta smart. Vi vill att våra kunder bara ska betala för det som de får med sig hem i matkassen. Genom marknadsanalyser och analyser av kunders inköpsvanor och trender utarbetar inköpsavdelningen ett önskvärt produkt- och sortimentsutbud, främst under våra egna varumärken. Här skapas förutsättningar för att vi ska kunna erbjuda våra kunder produkter av hög kvalitet till låga priser. Nu behöver vi utöka avdelningen med ytterligare två inköpsassistenter för att stärka teamen med inriktning food sortiment.
Varaktighet, arbetstid
Tjänsterna är på heltid, med tillträde enligt ök. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid huvudkontoret i Solna och rapporterar till sortimentchefen.
Publiceringsdatum2017-11-17ErsättningFör oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-03
Ange följande referens när du ansöker: Inköpsassistenter
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLidl Sverige KB
AdressLidl Sverige KB
Box 4093
17104 SOLNA
KontorsadressAnderstorpsvägen 22
Jobbnummer 3808790
Observera att sista ansökningsdag har passerat.