Inköpsassistent till Svitzer Sverige AB!

Adecco Sweden AB / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att arbetat med inköpsprocesser? Har du god kommunikativ förmåga och van vid att Är du hungrig på att få en möjlighet att börja utvecklas inom din profession? Då skall du se hit!

Publiceringsdatum
2016-11-22

Om tjänsten
Du kommer att ansvara för att säkerställa inköpsorders och materialleveranser för att möta inköpsförfrågningar från bolagets olika avdelningar. Du kommer också att ansvara för kontakt med leverantörer för att schemalägga leveranser och för att diskutera eventuella brister eller avvikelser

Ditt huvudsakliga ansvarsområde innefattar:
• Beställning av reservdelar, material, verktyg, förnödenheter, utrustning, tjänster och andra materiella artiklar.
• Skapa inköpsorders i enlighet med bolagets policys och rutiner.
• Möta deadlines, budgetriktlinjer, tid för leverans, kvalitetsstandarder och att kommunicera nödvändiga förändringar
• Bekräfta alla orders och följande leverans till budgetansvarig, och i viss utsträckning kontrollera skeppningar för att säkerställa att rätt produkter levereras
• Ge stöttning och rådgivning till alla avdelningschefer gällande lagerinköp och inköpscykler, där du verkar som förbindelsen mellan inköp och alla avdelningar
• Upprätta inköpsfiler och prislister, svara på leverantörsförfrågningar samt schemalägga möten med nyckelleverantörer både regionalt och globalt.
• Ge stöttning kring att upprätthålla leverantörsdatabasen och kontakter inom industrin
• Ansvar för att säkerställa att alla förnödenheter finns så att verksamheten kan fortskrida utan avvikelser

Om dig
Du har en eftergymnasial utbildning inom inköp eller annat relevant område. Vidare har du ett något års erfarenhet av att arbetat med inköpsprocesser samt en god förståelse för budget och ekonomi. Du har också goda datakunskaper, där du är van vid att arbeta med IT-system och MS Office som verktyg. Då du kommer att arbeta i en internationell miljö så behärskar du det engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift. Kunskap i portugisiska är meriterande.

Som person har du en go förmåga att analysera för- och nackdelar med olika leverantörer och kontraktsvillkor, där du har en god förmåga att kunna väja det bästa alternativet så att produkter kan komma in på utsatt tid och inom den föreslagna budgeten. Du har god förhandlingsförmåga och förmågan att identifiera och lösa problem för att nå affärsmålen. Vidare är du lyhörd med en god förmåga att känna igen och svara positivt på förändringsbehov. Du har också förmågan att planera, prioritera och organisera ditt arbete effektivt. Vidare har du väldigt lätt för att samarbeta med andra och du är orädd för att ta dig an nya utmaningar.

Om anställningen
Tjänsten skall tillsättas omgående. Du kommer att få en anställning som konsult, där det för rätt person kommer att finnas god möjlighet till anställning hos vårt kundföretag Svitzer. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. All kontakt gällande uppdraget sker via Adecco.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.



Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Ersättning
Fast lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3174234

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: