Inköpsassistent till Oriola Retail Services, Centrala Stockholm

Manpower AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Kanske är det via oss som du hittar ditt drömjobb? Välkommen att registrera ditt CV och söka någon av våra tjänster.

Inköpsassistent till Oriola Retail Services, Centrala Stockholm!

Kort om Oriola,

Till vår kund Oriola i centrala Stockholm söker vi nu en duktig inköpsassistent. Oriola är specialisten på läkemedels- och apoteksdistribution, med marknadens bästa service och kvalitet i fokus. Vi har mer än 100 års erfarenhet av läkemedelsdistribution i Sverige och är en del av finska Oriola-KD Corporation som är noterat på Helsingfors Fondbörs. I Sverige har Oriola över 300 medarbetare och finns i Mölnlycke, Enköping och Stockholm.

Oriola Retail Services hanterar strategiska och operativa inköp av egenvårdsartiklar på uppdrag av apotekskedjor, och är den största distributören av egenvårdsprodukter på den svenska apoteksmarknaden. Organisationens mål är att förbättra och optimera våra kunders förutsättningar för att driva lönsam apoteksverksamhet. Möjligheterna att påverka är stora, och genom arbete med LEAN utgör operativa förbättringar en del av det dagliga arbetet.

Uppdraget,

Som Inköpsassistent hos Retail Services kommer du främst att hålla i och koordinera en av affärsområdets inköpsprocesser, samt att inom ramen för detta hålla en löpande kontakt med kunder och leverantörer.

Rollen innebär därför mycket olika kontaktytor och hantering av stora datamängder, något som förutsätter ett strukturerad och organiserat arbetssätt.

I tillägg till ovan förekommer allmänna assistentuppgifter för den löpande förvaltningen av kontoret.

Arbetsuppgifter,

* Ansvara för att process och tidplan för inköpsprocessen fungerar och hålls
* Ansvara för löpande kontakt med leverantörer avseende produkter, produktinformation, priser, etc.
* Ansvara för löpande kontakter med kunder om processens framdrift och status.
* Hålla löpande internmöten med involverade resurser för att säkerställa att rätt information kommer fram och att resursplaneringen sköts på ett tillfredsställande sätt.
* Löpande rapportera status och framfart till bitr. Affärsområdeschef.
* Hantera löpande frågor som berör kontorets skötsel
* Utvecklar och förfinar tillämpliga arbetsprocesser och deltar aktivt avdelningens förbättringsarbete

Det här är ett konsultuppdrag. Du blir anställd av Manpower och uthyrd till Oriola Retail Services där du utför ditt arbete och arbetsleds. Uppdraget förväntas starta omgående och pågår till och med årsskiftet 18/19 med goda chanser till förlängning för rätt person. Uppdraget är på heltid och du arbetar måndag till fredag under kontorstider.

Vem är du?

Du som söker har lägst gymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi eller motsvarande kompetens erhållen genom annan utbildning och arbetserfarenhet. Eftergymnasial utbildning är meriterande. Du har arbetat minst 1 år inom administration, inköp, service och/eller logistik. Du har god datavana med grundläggande kompetens i Office paketet med goda kunskaper i Excel samt goda språkkunskaper inom svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person är du:

* Noggrann för att minimera risken för fel.
* Strukturerad och effektiv, med förmåga att prioritera rätt bland varierande arbetsuppgifter.
* Utåtriktad och relationsskapande och med god service och integritet kunna bemöta kunder, leverantörer och kollegor.
* Kommunikativ och initiativtagande
* Lösningsorienterad, proaktiv och lösningsorienterad.

Vad kan vi på Manpower erbjuda dig?

Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag.Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Vill du veta mer?

Urval och presentationen till kunden kommer ske löpande, så ansök idag! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Alexandra Nordeborg på



Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Publiceringsdatum
2018-04-04

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-11
Ange följande referens när du ansöker: 42789
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Nordeborg alnord@manpower.se 040- 6606322

Företag
Manpower AB

Adress
Manpower AB
11181
11181 0180

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
4060012

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower AB: