Inköpsassistent till internationellt företag på Södermalm

Manpower Administration / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower Administration i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Manpower erbjuder ett komplett utbud av bemanningstjänster. Vi rekryterar och hyr ut personal, driver entreprenader samt erbjuder konsulttjänster inom HR. Manpower har över 50 års erfarenhet av att placera rätt person på rätt plats. I dag finns vi på över 50 orter i hela landet och är Sveriges ledande bemanningsföretag.

Publiceringsdatum
2013-04-02

Dina arbetsuppgifter
Vi söker omgående en inköps-/exportassistent till en av våra kunder, ett internationellt företag inom oljebranschen, som har sitt kontor på Södermalm i Stockholm. Du kommer att tillhöra avdelningen Order & Support som består av 13 anställda som arbetar inom olika områden såsom ordhantering för Sverige och den internationella marknaden, säljassistenter samt chefer inom utveckling. Ansvarsområdena i rollen innefattar bland annat:
• Organisera och ta in dokument kring export från internationella kunder
• Daglig kontakt med kunder och framtagande av rutiner för dokumenthantering i databasen
• Följa upp fakturor
• Besvara kundförfrågningar inom olika områden
• Hantera order och leveranser mot nyckelkunder

Du blir anställd av Manpower och uthyrd till kund för detta uppdrag. Tjänsten är på heltid och startar omgående i början på april! Uppdraget löper på till efter sommaren med goda möjligheter till förlängning.

Vem är du?
Du är en duktig administratör och har erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter inom inköp, order eller liknande. Du har även tidigare erfarenhet av arbete med internationella kunder och hanterar engelska obehindrat i såväl tal som skrift. Dina datorkunskaper är mycket goda och du har tidigare arbetat i SAP. Viktigt är att du kan arbeta självständigt och planera samt leda ditt eget arbete framåt. Som person är du flexibel, utåtgående och bra på samarbete samt mycket serviceminded och positiv. För att kunna hantera en stor mängd administrativt arbete är det viktigt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Genom varierande uppdrag kan du bygga upp ett stort kontaktnät och få mycket erfarenhet på kort tid.

Manpower eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansök länken nedan. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Elenore Edelbrink tfn; 08- 764 25 17

Välkommen med din ansökan

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-25
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elenore Edelbrink

Företag
Manpower Administration

Adress
Manpower Administration

Jobbnummer
1508824

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower Administration

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower Administration: