Inköpsassistent till Enköping

Randstad AB Västerås / Inköpar- och marknadsjobb / Enköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Enköping, Knivsta, Håbo, Strängnäs, Västerås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB Västerås i Enköping, Strängnäs, Västerås, Uppsala, Sala eller i hela Sverige

För uppdrag hos en av våra kunder i Enköping söker vi nu för längre uppdrag med möjlighet till anställning hos kund en inköpsassistent med omgående start.

Publiceringsdatum
2011-04-02

Dina arbetsuppgifter
Arbetet består av väldigt varierande uppgifter där möjligheten till utökade uppgifter och ansvarsområden finns. Initialt handlar ditt arbete som inköpsassistent om att assistera och sköta de administrativa uppgifterna som hänger samman med inköp som exempelvis;
• Tar emot inkommande maskinorder, konfigurerar och skapar maskinen i affärssystemet samt gör ordern.
• Gör dagliga föreslagna inköpsordrar och verifierar leverantörernas orderbekräftelser.
• Administrerar inköp av Legotjänster.
• Kontrollera affärssystemets varningslista och tar kontakt med leverantörer som finns med på den.
• Kontrollerar produktionens varningslista och åtgärdar materialbrist.
• Hjälper godsmottagningen när problem uppstår.
• Gör uppdatering av artiklar i affärssystemet.
• Gör "punktinventeringar".
• Tar hand om och administrerar reklamationer.
• Koordinerar infasning/utfasning av artiklar i samband med ritningsändringar.
• Tar hand om vissa leverantörskontakter helt själv.
Tanken är att du i rollen som inköpsassistent ska växa inom inköpsområdet och ta allt fler uppgifter som inköpare för att efterhand gå över i en tjänst som inköpare.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning och gärna erfarenhet och kunskap inom tekniska frågor, detta då det underlättar i kontakten med leverantörer och produktionen. Har du en examen inom industriell ekonomi är detta meriterande.
Vi tror att du som söker har 2-3 års arbetslivserfarenhet inom inköpsrelaterat arbete, gärna inom industri eller produktion. 
För uppdraget är det avgörande att du har goda kunskaper i Office paketet samt meriterande är tidigare erfarenhet av SAP R3.
Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. 

Dina personliga egenskaper
Som person är du strukturerad, engagerad, ansvarstagande, drivande och trivs med att samarbeta med människor. Du arbetar lika gärna självständigt som i team.
Du tar tag i saker och är mycket duktig på att administrera och koordinera.
Uppdraget startar efter överenskommelse under mars. För rätt person finns det goda möjligheter till anställning hos kund. 
Tjänsten är på heltid med placering i Enköping.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Kesselring på telefon 021-4702420.
Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut så välkommen med din ansökan snarast!
Vi ser fram emot din ansökan!

Arbetstider och omfattning
tillsvidare

Ersättning
enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-17
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Maria Kesselring, +46 (0)21-4702420, +46 (0)70--4317426

Företag
Randstad AB Västerås

Adress
Randstad AB Västerås
Trefasgatan 4 Kopparlunden
72130 Västerås

Jobbnummer
893135

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB Västerås

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB Västerås: