Inköpsassistent till Enhet för inköpsservice och registervård i
Region Skåne, Koncernkontoret / Kontorsjobb / Malmö
2017-05-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpsassistent till Enhet för inköpsservice och registervård i " (publicerad 2018-03-05) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Koncernkontoret i Malmö,
Lund,
Trelleborg,
Helsingborg,
Ystad eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Koncerninköp har i uppdrag att säkra Region Skånes behov av varor och tjänster med fokus på besparing och kvalitet. Koncerninköp genomför upphandlingar för sammantaget cirka 24 miljarder per år. Koncerninköp är uppdelade i fyra enheter: enheten för verksamhetsstödjande inköp, enheten för verksamhetsnära inköp, enheten för IT, MT och Lab samt enheten för inköpsservice och registervård.
Enhet Inköpsservice ger service angående inköp och avrop.
Publiceringsdatum2017-05-24ArbetsuppgifterVi vill nu förstärka vårt team med en inköpsassistent till Koncerninköp/Inköpsservice i Malmö.
Som inköpsassistent arbetar du med produktrådgivning och beställningar till sjukvården i Region Skåne. Arbetet sker huvudsakligen via telefonen där du har tät kontakt med både sjukvårdspersonal och leverantörer. Mycket av arbetet sker även via datorn och de beställningssystem vi använder oss utav är Raindance Beställningsportal och Jeeves.
KvalifikationerFör tjänsten krävs att du är utbildad undersköterska eller har annan för tjänsten relevant vårdutbildning eller erfarenhet inom vården. Mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift är en förutsättning. Du får gärna ha arbetat med kundtjänst tidigare och ha goda kunskaper i Officepaketet. Det är meriterande att du har arbetat i systemen Raindance och Jeeves samt ser datorn som ditt naturliga arbetsredskap.
Som person är det är viktigt att du är initiativrik och drivande och kan lösa uppkomna problem på ett smidigt sätt. Vi tror att du har god social kompetens och trivs med att ha många kontakter i ditt dagliga arbete. Rollen kräver även att du är analytisk, strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt.
ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.
Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 800 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö.
På
www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Anställningens omfattning vardagar kl.8.00-kl.16.30 Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-09
Ange följande referens när du ansöker: A687619
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSig-Britt Fransson, Enhetschef Inköpsservice 040-675 38 87
FöretagRegion Skåne, Koncernkontoret
AdressRegion Skåne, Koncernkontoret
Västra Storgatan 12
29189 Kristianstad
KontorsadressVästra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
Jobbnummer 3518277
Observera att sista ansökningsdag har passerat.