Inköpsassistent till Åhléns

Åhléns AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åhléns AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Täby, Södertälje eller i hela Sverige

Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter samt lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och med omtanke som drivkraft vill vi på så sätt förenkla, förbättra och förgylla våra kunders vardag.

Vi erbjuder dig
Som Inköpsassistent supportar du Inköpare i det dagliga arbetet, du får stort eget ansvar och blir en del av ett ambitiöst och engagerat team. Du ansvarar bland annat för:

- Stötta Produktchefen i det dagliga inköpsarbetet
- Hantering av artikeladministration
- Säkerställa prisjusteringar, utgångsmarkeringar, rea och säsongskodningar
- Onboarding av nya leverantörer
- Leverensbevakning
- Kommunikation med leverantörer, varuhus, lager och produktion
- Insikt i inköpsarbetet och försäljning
- Provhantering

Du blir en del av ett ambitiöst och engagerat team om ca 10 personer. Du kommer jobba nära Produktchef, andra Inköpsassistenter, Designer och Business Controller.
Vem söker vi?
Rollen som inköpsassistent innebär en roll som spindel-i-nätet med stor del tvärfunktionellt arbete och struktur. Därav lägger vi stor vikt vid din kommunikativa förmåga samt din förmåga att samarbeta. För att lyckas i tjänsten behöver du ha ett stort driv och vara nyfiken på att hitta nya affärsmöjligheter. Du ska ha förmågan att hantera stora mängder data och en händelserik vardag och därför ser vi att du är organiserad och initiativtagande.

Till oss tar du med dig

- Utbildning inom Inköp/Ekonomi
- Tidigare erfarenhet av rollen som inköpsassistent, gärna med egen produktutveckling
- Intresse för kategorin Mode, Hem eller Barn
- God systemkunskap med erfarenhet av Excel
- Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande 6 månaders provanställning vi ser gärna att du kan börja hos oss i så snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns huvudkontor beläget en promenad från Odenplan i centrala Stockholm.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så sök redan idag!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Ayad Al-Saffar är huvudägare och vd för Åhléns.

www.ahlens.se

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Åhléns AB (org.nr 556797-8126), http://www.ahlens.se/

Arbetsplats
Åhléns

Jobbnummer
8461832

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åhléns AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åhléns AB: