Inköpsassistent sökes till företag i Malmö

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Har du en högskoleutbildning inom inköp, marknadsföring eller ekonomi och har du erfarenhet av att arbeta med inköp? Trivs du i en självständig arbetsroll som ställer krav på din förmåga att kombinera kundfokus, planering och administration? Då ska du söka denna tjänst idag!

Publiceringsdatum
2017-03-09

Om tjänsten
Företaget är placerat i Malmö och är verksamma inom hälso- och sjukvårdsbranschen. Du kommer in i ett företag där du som individ behöver kunna ta eget ansvar, ha en positiv inställning och en vilja och driv att utvecklas inom företaget. I din roll som inköpsassistent kommer du att stödja delar av organisationen med statistik, leverantörsutvärdering, förhandlingsanalyser och anbudspositionering. Arbetsmiljön kännetecknas av ett gott samarbete kollegor emellan, hög flexibilitet och föränderliga miljöer.

I dina dagliga huvudsakliga arbetsuppgifter ingår exempelvis:

• Ansvara för att optimera sortimentet utifrån kundens behov och kategori strategi, inklusive kundspecifika objekt
• Ansvara för finansiell uppföljning och översyn av leverantörsprestanda och utvärdering inklusive prissättning och volymer tillsammans med strategisk inköpare och/eller köparen
• Ansvara för att tillhandahålla rapporter och statistik om avtal, både på leverantör- och kategorinivå så väl som till kunder och/eller andra externa intressenter
• Ansvarig för anbudsstöd till strategisk inköpare och/eller Category Manager; identifiera matchande artiklar, förhandla delegerade anbudspriser och hjälper till med administrationen omkring anbuden.
• Ansvarig för insamling och tillhandahållande av relevant information och material från leverantör till Produktdata och innehålls specialister.
• Administrera prisfiler och utveckling till interna intressenter

Om dig
Vi söker dig som har en utbildningsbakgrund med universitetsexamen inom ekonomi, marknadsföring, inköp och logistik eller annan relevant utbildning för tjänsten. Du ska även ha erfarenhet och kunskap inom offentlig upphandling. Detta är en tjänst för dig som är resultatorienterad, strukturerad, och trivs med att i perioder arbeta under tidspress med korta deadlines.

Viktigt för tjänsten är:
• minst 3 års tidigare erfarenheter från Category och Sourcing funktioner från ett B2B perspektiv inom inköp och kategori, med assisterande uppgifter.
• flytande i engelska i både tal och skrift
• vana och goda kunskaper inom MS Office (Excel, Access)
• körkort(är dock inget krav)

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som inköpsassistent kommer att bli en anställning direkt hos kunden med tillsättning omgående. Till att börja med är anställningen på 6 månader och för rätt person finns stora möjligheter till förlängning.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Annika Lantz på 0736-84 73 72.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid 08:00-17:00

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Lantz 0736-847372

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Södra Tullgatan 3
21140 MALMÖ

Kontorsadress
Södra Tullgatan 3

Jobbnummer
3365586

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: