Inköpsassistent sökes till Comsys i Lund

Adecco Sweden AB / Kontorsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige

Är du en driven person med hög service- och ambitionsnivå? Är du en lagspelare med ett sinne för struktur? Då är tjänsten som inköpsassistent något för dig!

Comsys AB erbjuder ett brett utbud av produkter och lösningar för att stödja sina kunder och partners. Ambitionen är att skapa värde genom ökad energikvalitet. Många industrier lider idag av dålig elkvalitet utan att veta om det. Dålig elkvalitet resulterar ofta i störningar och produktionsbortfall. Företagets teknik kan eliminera dessa störningar och därmed öka kundernas effektivitet och produktion.

Publiceringsdatum
2018-02-27

Om tjänsten
Du kommer att ingå i ett globalt team där dina huvudsakliga arbetsuppgifter bland annat innebär att stötta Operations bestående av inköp samt produktutveckling samt andra personer inom företagets funktioner. Din roll som inköpsassistent är bred och innefattar mycket leverantörskontakt och du kommer att ha daglig kontakt med externa produktionspartners för exempelvis planering av produktion. Du kommer att utgå ifrån kontoret i Lund där du delar rum med en av dina kollegor, resor inom Sverige kan förekomma. Ditt arbetsverktyg kommer att vara affärssystemet Microsoft Dynamics NAV och du kommer bland annat att assistera teamet med:
• Beställa material och produkter
• Uppföljning av inköpsordrar
• Stötta produktutvecklingen med bland annat prototypmaterial & leverantörskontakt
• Boka frakter
• Förbereda sändningar och ankomstregistrera inkommande material

Om dig
Din goda förmåga att knyta kontakter på telefon och mail hjälper dig då du löser problem med finess och trivs med stundtals högt tempo. Som inköpsassistent är du självgående, strukturerad och ser god service som en naturlig del i din roll och låter det genomsyra ditt arbete. Då tjänsten innehåller varierade arbetsuppgifter krävs det att du kan ha många bollar i luften samtidigt och snabbt kan hitta tillbaka till dina uppgifter efter avbrott. Du ska trivas med att hjälpa andra och vara prestigelös inför detta. Flytande svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav. Det är meriterande om du är flerspråkig men inget måste. Viktigt är att du känner dig bekväm med att arbeta i olika system, du kommer att arbeta mycket i Microsoft Dynamics och det är meriterande om du arbetat i detta tidigare.

Viktigt för tjänsten är:
• Flytande i Svenska och Engelska
• Lagspelare
• Drivande personlighet som trivs i utvecklande och föränderliga miljöer
• Van datoranvändare och kan hantera system som Office-paketet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som inköpsassistent är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget är ett vikariat på minst 1 år.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Du kommer också att få en videointervju skickad till dig som du ska genomföra snarast möjligt. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Annika Lantz på 0736 84 73 72.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Lantz annika.lantz@adecco.se 0736-847372

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Södra Tullgatan 3
21140 MALMÖ

Kontorsadress
Södra Tullgatan 3

Jobbnummer
3988568

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: