Inköpsassistent med ansvar för tekniskt inköp!

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du god kunskap om inköpsprocesser? Är du kommunikativ och van vid att kommunicera med leverantörer? Vill du fortsätta utvecklas inom din profession? Då skall du se hit!

Publiceringsdatum
2017-04-07

Om tjänsten
Som inköpsassistent kommer du att arbeta i ett team om två som tillsammans ansvarar för operativt inköp av reservdelar. Detta innefattar komponenter så som elektronik, mekanik, motorer, axlar, drivningar och kugghjul. Du kommer att arbeta nära och kommunicera med projektmedlemmar, ordermottagare, tekniker och övriga inköpare. Vidare kommer du att ansvara för kommunikation med leverantörer och diskutera frågor så som leveranstid, valutaklausuler och liknande.

Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer att innefatta:
• Ta in offerter och jämföra leverantörer
• Orderläggning mot leverantörer och beredning av inköp med ritningar och tillhörande upplysningar
• Leveransbevakning
• Kontrollera avvikelser på inköpsfakturor
• Uppföljning av priser, leveranstider och artikeluppdateringar.

Om dig
Du har en eftergymnasial utbildning inom inköp eller annat relevant område, alternativt likvärdiga arbetslivserfarenheter. Vidare har du tidigare erfarenhet av att arbeta med inköpsprocesser och är van vid att kommunicera med leverantörer. Vi ser även gärna att du god förståelse för ritningsläsning. Då hanterar det svenska språket obehindrat och då du även kommer att ha kontakt med internationella intressenter så hanterar du även det engelska. Vidare har du goda systemkunskaper och är van vid att arbeta med större affärssystem, exempelvis SAP.

Som person har du förmågan att arbeta självständigt och kan ta egna initiativ inom ramen för ditt ansvarsområde. Vidare är du en person som är prestigelös, flexibel i ditt arbetssätt och är engagerad i din roll. Du har också en god förmåga att samarbeta med både interna och externa intressenter.

Viktigt för tjänsten:
• God kunskap om och erfarenhet av inköpsprocessen
• Förståelse för ritningsläsning
• Erfarenhet av att arbeta i större affärssystem
• Behärskar svenska och engelska språket obehindrat

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten skall tillsättas omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget förväntas pågå fram till slutet av augusti.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.



Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3427508

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: