Inköpsassistent Måltid, Stockholm
Sodexo AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sodexo AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Sodexo i Norden är ledande inom Service Management med 11 000 medarbetare och en omsättning på 6,5 miljarder kronor. Vi ingår i den internationella Sodexokoncernen som finns representerad i 80 länder med sina 380 000 medarbetare. Koncernen omsätter 14,7 miljarder ¬ och har sitt säte i Frankrike samt är noterat på börsen i Paris.
Beskrivning av uppdraget:
Du kommer arbete på Inköpsavdelningen där vårt uppdrag är att säkerställa lägsta möjliga totalkostnad för inköp av varor och tjänster samt bidra till en god lönsamhet.
Detta gör vi genom effektiv samordning, bidra till förbättrat kassaflöde och upphandlingar med en stark, professionell och oberoende urvalsprocess. Vårt arbeta ska präglas av en god affärsmoral och etik.
Din geografiska placering blir på vårt huvudkontor i Västberga, Stockholm och du kommer att rapportera till Inköpschef Måltidsservice samt ha ett nära samarbete med Inköpare Måltidsservice och övriga medarbetare på Inköpsavdelningen.
Att arbeta hos oss är varierande och utmanande i en stimulerande grupp av positiva kollegor.
Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen bestå av:
• Bevakning, uppföljning och viss förhandling av varugrupper med frekventa prisändringar.
• Assistera Inköpschef Måltid med uppföljning och implementering av nationella, europeiska samt internationella avtal.
• Uppföljning och allmän kommunikation med våra driftsuppdrag och leverantörerna.
• Allmän information från funktionen Inköp gentemot nya uppdrag, nya medarbetare och nya direktiv gällande inköpsfrågor.
• Bistå driften och övriga supportfunktioner med information i inköpsfrågor
Kvalifikationer/Krav:
Formell utbildning:
• Gymnasiekompetens
• Ekonomikunskaper på minst gymnasienivå
• Eftergymnasial utbildning inom inköp är meriterande
• Goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift
• God datorvana
• Goda kunskaper i Office-paketet, i synnerhet Excel
Yrkeserfarenhet:
• Erfarenhet av kund- alt leverantörskontakter
• Produktkunskap inom de måltidsrelaterade produktkategorier Sodexo är verksam inom är ett krav
Publiceringsdatum2012-10-18Dina egenskaper• God kommunikationsförmåga
• Målinriktad
• Affärsmässigt drivande
• Handlingskraftig
• Erfarenhet av och förmåga att arbeta strukturerat gentemot leverantörer och medarbetare
Har Du frågor kontakta: Nicklas Hedin, Inköpschef Måltidsservice
nicklas.hedin@sodexo.com Din ansökan vill vi ha senast 2012-11-08
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSodexo AB
AdressSodexo AB
Box 47620
11794 Stockholm
Jobbnummer 1369409
Observera att sista ansökningsdag har passerat.