Inköpsassistent Måltid, Stockholm

Sodexo AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sodexo AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Sodexo i Norden är ledande inom Service Management med 11 000 medarbetare och en omsättning på 6,5 miljarder kronor. Vi ingår i den internationella Sodexokoncernen som finns representerad i 80 länder med sina 380 000 medarbetare. Koncernen omsätter 14,7 miljarder ¬ och har sitt säte i Frankrike samt är noterat på börsen i Paris.

Beskrivning av uppdraget:

Du kommer arbete på Inköpsavdelningen där vårt uppdrag är att säkerställa lägsta möjliga totalkostnad för inköp av varor och tjänster samt bidra till en god lönsamhet.
Detta gör vi genom effektiv samordning, bidra till förbättrat kassaflöde och upphandlingar med en stark, professionell och oberoende urvalsprocess.  Vårt arbeta ska präglas av en god affärsmoral och etik.
Din geografiska placering blir på vårt huvudkontor i Västberga, Stockholm och du kommer att rapportera till Inköpschef Måltidsservice samt ha ett nära samarbete med Inköpare Måltidsservice och övriga medarbetare på Inköpsavdelningen.
Att arbeta hos oss är varierande och utmanande i en stimulerande grupp av positiva kollegor.

Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen bestå av:

• Bevakning, uppföljning och viss förhandling av varugrupper med frekventa prisändringar.
• Assistera Inköpschef Måltid med uppföljning och implementering av nationella, europeiska samt internationella avtal.
• Uppföljning och allmän kommunikation med våra driftsuppdrag och leverantörerna.
• Allmän information från funktionen Inköp gentemot nya uppdrag, nya medarbetare och nya direktiv gällande inköpsfrågor.
• Bistå driften och övriga supportfunktioner med information i inköpsfrågor

Kvalifikationer/Krav:

Formell utbildning:
• Gymnasiekompetens
• Ekonomikunskaper på minst gymnasienivå
• Eftergymnasial utbildning inom inköp är meriterande
• Goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift
• God datorvana
• Goda kunskaper i Office-paketet, i synnerhet Excel

Yrkeserfarenhet:
• Erfarenhet av kund- alt leverantörskontakter
• Produktkunskap inom de måltidsrelaterade produktkategorier Sodexo är verksam inom är ett krav

Publiceringsdatum
2012-10-18

Dina egenskaper
• God kommunikationsförmåga
• Målinriktad
• Affärsmässigt drivande
• Handlingskraftig
• Erfarenhet av och förmåga att arbeta strukturerat gentemot leverantörer och medarbetare

Har Du frågor kontakta: Nicklas Hedin, Inköpschef Måltidsservice  nicklas.hedin@sodexo.com   

Din ansökan vill vi ha senast  2012-11-08

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sodexo AB

Adress
Sodexo AB
Box 47620
11794 Stockholm

Jobbnummer
1369409

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sodexo AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sodexo AB: