Inköpsassistent/Administratör | PMH-Hallen

Hireq AB / Inköpar- och marknadsjobb / Ystad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ystad, Tomelilla, Skurup, Sjöbo, Simrishamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hireq AB i Ystad, Tomelilla, Skurup, Sjöbo, Simrishamn eller i hela Sverige

Om PMH International
PMH International AB bildades som juridiskt bolag 1974, efter att under åtskilliga år ingått som en avdelning i Persöner AB, med huvudsäte i Ystad. Idag ingår vi i den internationella teknik- och industrikoncernen Indutrade AB som är ett börsnoterat bolag på Nasdaq OMX. Affärsområde Lyft & Materialhantering har som huvudinriktning tillverkning, handel och exklusiv representation av lyftprodukter med hög kvalité och funktion på den svenska marknaden.

Med över 40 års erfarenhet gör vi skillnad dagligen för stora och små företag över hela landet. PMH-Hallen är en svenskkonstruerade kvalitetshall för lager, produktion och uthyrning och med en marknadsledande position i mer än 40 år. Med våra olika typer av lagerhallar kan vi erbjuda er en flexibel praktisk ekonomisk lokallösning.

Publiceringsdatum
2022-09-28

Dina arbetsuppgifter
I denna tjänst kommer du att arbeta med inköp/avrop och administration av våra sålda hallprojekt. Du håller ihop trådarna inom, inköp och administration, för att projekten skall levereras och monteras enligt överenskommelse med kund. Våra inköp består till största del av befintliga ramavtal. Din vardag kommer i stor utsträckning bestå av arbetsuppgifter såsom;

• Inköp/avrop av samtliga delar i PMH-Hallen
• Inköp/avrop till internlager
• Leveransbevakning
• Administration och upprättande av personalliggare för montageteam
• Administration av kvalitetsdokument

Vårt affärssystem är Pyramid och CRM är Lime. Du arbetar med såväl svenska som engelska i tal och skrift.

Du kommer att få möjlighet att arbeta i en effektiv och flexibel organisation med korta beslutsvägar. Detta tror vi ger dig möjlighet till utveckling både för dig och oss.

Vi tror att tjänsten kan anpassas för att passa dina behov. Därför är vi flexibla att erbjuda en omfattning mellan ca 60% - 100% om önskemål finns.

Profil
Vi tror att du faller tillbaka på en teoretisk utbildning inom ekonomi/teknik på åtminstone gymnasienivå som ger dig grundläggande kompetens för att kunna hantera arbetsuppgifterna i tjänsten. Du har vana av att hantera mycket fakta och dokument och trivs när arbetsuppgifterna ställer höga krav på att du ska vara strukturerad och noggrann. Då detta är en viktig roll i vårt flöde behöver du även vara ansvarstagande och tycka om att ha med andra kontaktytor att göra. Du kommunicerar ofta med kollegor, leverantörer samt kunder. Vi tror att dessa kontakter ger dig energi snarare än belastar dig. Vi ser att det är en stor fördel om du arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare.

Denna rekryteringsprocess
I denna rekrytering samarbetar PMH med HIREQ. För ytterligare information kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram mot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare, Heltid

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hireq AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hireq AB (org.nr 556878-4275), http://www.hireq.se

Arbetsplats
Hireq AB

Kontakt
Johan Sahlin
johan@hireq.se
+46705717572

Jobbnummer
7021874

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hireq AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hireq AB: