Inköpsassistent

Meva Energy AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Meva Energy AB i Göteborg

Vill du vara en kugge i att hjälpa industrin i sitt arbete för att bli fossilfria? Nu har du möjlighet att vara med på Meva Energy's spännande tillväxtresa och hjälpa företag kraftigt reducera sina CO2-utsläpp och producera förnybar energi.

Meva Energy söker en inköpsassistent som kan hjälpa till att lägga beställningar och bistå vid förhandlingar med potentiella leverantörer. Du kommer att ansvara för att lära dig företagets inköpspolicy och procedurer, och vara en del i projekten för orderläggning och uppföljning. Rollen innebär också att sammanställa utvärderingar av offerter som underlag för att säkerställa att företaget alltid får den bästa lösningen för varje produkt som köps.

Ansvarsområden och uppgifter

Som inköpsassistent kommer du att arbeta i en matrisorganisation med rapportering till Inköpschefen för säkerställande att gällande procedurer och avtal efterföljs samt till de projekt som du jobbar i.

• Vårda och bibehålla goda relationer med våra leverantörer

• Granska inköpsavtal med inköpschefen och projekten för att säkerställa företagets och projektens behov.

• Hålla dig uppdaterad om marknadsläget i olika segment som är viktiga för projekten

• Administrera order mot leverantörer

• Leveransbevaka liggande order och följa upp differenser mellan lagda och levererade order.

Du får

• Arbeta i ett växande företag mitt i dess kommersiella genombrott.

• Vara del i ett tajt team där alla arbetar mot ett gemensamt mål

• Vara en del i lösningen för energiomställningen och stötta välkända multinationella företag i deras val av förnybara lösningar.

Kvalifikationer och färdigheter

För att lyckas i rollen som inköpsassistent tror vi att du har erfarenhet av orderläggning och uppföljning av order. Du bör ha vana att arbeta strukturerat och erfarenhet av att lägga order i affärssystem är meriterande. God datavana i MS-Office samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav, vi arbetar i en internationell miljö med kontakter både i Sverige och utomlands.

• Gymnasieexamen

• Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom inköp

• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Meriterande

• Vana att arbeta med avtal

• Har kunskaper i polska eller annat europeiskt språk

Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper för att lyckas i denna dynamiska roll i ett växande företag

Arbetet är heltid på plats vid vårt kontor i Hisingsbacka, Göteborg.
Kollektivavtal finns.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Meva Energy AB (org.nr 556720-8474), http://www.mevaenergy.com

Arbetsplats
Meva Energy

Jobbnummer
7496180

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Meva Energy AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Meva Energy AB: