Inköpsassistent
Landstinget i Kalmar län / Kontorsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget i Kalmar län i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Landstinget i Kalmar län har 7 000 medarbetare som alla jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets medborgare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur och kollektivtrafik för hela länet. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.
Läs mer om att arbeta i landstinget
http://www.ltkalmar.se/lediga-jobb/landstinget-som-arbetsgivare/ Landstingsservice är en av landstingets åtta förvaltningar. Vi består av medarbetare från flera olika yrkesgrupper som har specialkompetens inom olika områden. Tillsammans ansvarar, utför och utvecklar vi servicetjänster för landstingets alla verksamheter.
Vår arbetsplats
Vi på Upphandlingsenheten genomför länsövergripande upphandlingar för hela landstinget och
konsulterar alla våra verksamheter i avtals- och upphandlingsfrågor.
Vi är en del av Landstingsservice, som består av 500 medarbetare från flera olika yrkesgrupper
med specialkompetens inom olika serviceområden. Tillsammans ansvarar, utför och utvecklar vi
servicetjänster för landstingets alla verksamheter.
Vi planerar att genomföra intervjuer onsdag - fredag i vecka 44.
Vi erbjuder
I tjänsten som i inköpsassistent kommer du i kontakt med landstingets alla verksamheter samt externa leverantörer. Du arbetar i beställningssystemet Raindance, tar emot skickar och bevakar dagliga beställningar, samt ger beställarna råd och information i inköpsfrågor. Du kommer att ha ett nära samarbete med upphandlarna på enheten.
Du kommer att arbeta både enskilt och i team med övriga medarbetare. Du kommer även att delta
i interna och externa nätverk och därmed bidra till utvecklingen av vår verksamhet så att vi blir ännu bättre. Du blir en del av upphandlingsenheten som består av 19 medarbetare. Tjänsten är
placerad i Kalmar.
Vi söker
Vi söker dig som tycker om att möta människor. Du har erfarenhet av operativt inköp eller liknande arbetsuppgifter.
Du har en, för tjänsten, relevant utbildning, gärna med inslag av Lagen om offentlig
upphandling (LOU). Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Du har ett professionellt förhållningssätt - du är lösningsorienterad, serviceinriktad, lyhörd och strukturerad. Du ska ha en förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och en vilja att precis som vi, bidra till den positiva stämningen på vår enhet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställd
Publiceringsdatum2018-10-22ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-04
Ange följande referens när du ansöker: LS:2018:26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJesper Zetterström
jesper.zetterstrom@ltkalmar.se 0480-426692
FöretagLandstinget i Kalmar Län
AdressLandstinget i Kalmar Län
Se hemsida
59381 Kalmar
KontorsadressSe hemsida
Jobbnummer 4415347
Observera att sista ansökningsdag har passerat.