Inköpsassistent
Gudrun Sjödén / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gudrun Sjödén i Stockholm Gudrun Sjödén Design AB växer och nu behöver vi en inköpsassistent!
Vi söker dig som är driven, försäljningsinriktad och brinner för hållbar produktutveckling.
I din roll som inköpsassistent för trikå kommer du tillsammans med inköparen att jobba med Gudrun Sjödéns sortiment, i samarbete med leverantörer och samarbetspartners.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att assistera inköparen med att, utifrån färdig kollektionsstrategi, lägga ut och initiera framtagning av nya produkter hos leverantörerna. Vidare ingår orderhantering, ansvar för att uppdatera order i vårt affärssystem Harmoney och ansvara för produktinformation i våra olika informationssystem. Ha en löpande dialog med designers och designassistent för avstämning vid framtagningen av produkter samt svara på prover. I rollen ingår även att ta fram relevant statistik och dokument till de strategiska dokumenten. Resor i tjänsten förekommer ca 1-2 gånger per år.
Vi söker dig som:
- är passionerad för uppgiften
- är lösningsorienterad, flexibel och prestigelös
- är noggrann, strukturerad och analytisk
- är serviceinriktad och har mycket god samarbetsförmåga
- är driven och säljinriktad
- har talang för produktutveckling och en känsla för det visuella
- brinner för miljö- och hållbarhetsfrågor
För att vara aktuell för tjänsten vill vi att du:
- har relevant utbildning i inköp/ekonomi med textilinriktning
- har goda kunskaper i Excel
- uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska som engelska
Erfarenhet från textil är meriterande.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi har vårt huvudkontor i Årstaberg, Stockholm. Välkommen med din ansökan inkl. CV och personlig presentation så snart som möjligt, intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vid frågor kontakta inköp/logistikchef Carina Nibrant, tel 076-505 8091.
Gudrun Sjödén grundades 1976 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Vår affärsidé är att tillverka färgstarka kläder och hemtextilier i naturmaterial, funktionella modeller, kombinerbara på kort och lång sikt, passande alla åldrar och figurer och med ett nordiskt formspråk som grund. Idag sker försäljningen genom den globala webbshoppen, via katalog och via egna butiker i Norden, Storbritannien, USA och Tyskland. Koncernen omsätter drygt 750 miljoner och har ca 400 medarbetare. Vi erbjuder en färgstark, omväxlande och stimulerande arbetsmiljö med duktiga och passionerade medarbetare som brinner för varumärket. Vi har en entreprenörsanda och vill som företag utmana, inspirera, förenkla och överraska. Vi arbetar för en mer färgstark och hållbar värld med visionen "fler färgstarka kvinnor i världen".
Varaktighet, arbetstid
100 % Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Publiceringsdatum2018-08-24ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGudrun Sjödén
AdressGudrun Sjödén
UPPLAGSVÄGEN 1
11743 Stockholm
KontorsadressUPPLAGSVÄGEN 1
Jobbnummer 4308360
Observera att sista ansökningsdag har passerat.