Inköpsassistent

Huvudkontor Grebbestad / Kontorsjobb / Tanum
2016-07-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpsassistent" (publicerad 2017-03-23) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Tanum, Strömstad, Munkedal, Sotenäs, Dals-Ed eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huvudkontor Grebbestad i Tanum

Swedemount Sportswear & Fashion AB som grundades år 1991 driver 12 butiker under namnet
Sportshopen i Västsverige. Sortimentet består av kläder och skor från ledande märkesleverantörer
inom Sport, Outdoor, Street & Fashion. Företaget har ca 250 anställda och omsätter drygt 550 MSEK.
Läs mer på www.sportshopen.com och www.swedemount.se

BESKRIVNING

Sportshopen växer och vi söker nu en driven Inköpsassistent till vårt huvudkontor i Grebbestad.

I rollen ingår styrning och uppföljning av vårt sortiment inom Sport och Fashion vilket säljs via våra 12 butiker i Västsverige. 

Inköps- och logistikavdelningen består idag av 11 medarbetare som tillsammans med övriga team effektivt planerar och förbereder för nästkommande säsong genom leverantörsmöten och kontinuerliga avstämningar av sortiment inom respektive butikssektion. Vi följer trender och skapar attraktiva kollektioner för våra aktiva kunder där hela familjen ingår.

HUVUDANSVAR
Inköpsassistenten skall enligt inköparnas instruktioner sortimentsplanera, orderlägga, prissätta samt ansvara för kontinuerlig sammanställning och uppföljning av nyckeltal.
Samt vara en del i genomförandet av målsättningar, strategier och riktlinjer som gäller för inköpsavdelningen enligt affärsplan, budget och andra styrdokument.

Publiceringsdatum
2016-07-15

Arbetsuppgifter
• administrera inköps- och sortimentsplanering
• administrera prissättning och prisjusteringar
• administrera leveransplanering
• registrera order inklusive artikelregistervård
• uppföljning och omfördelning av varor
• producera rapporter för sortimentsstyrning
• aktivt hantera pris och sortimentsfrågor
• aktivt bidra i leverantörsutveckling
• administrera och koordinera kampanjer och utskick till bolagets butiker

Kvalifikationer
Excel
Kunskaper inom Navision är ett plus

Körkortskrav
Högskoleutbildning, gärna med inriktning på inköp och logistik

VILLKOR
Tjänsten är heltid tillsvidare.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Kollektivavtal Unionens avtal för tjänstemän.

Tillträde enligt överenskommelse.

Urval kommer att ske löpande så registrera din ansökan redan idag.

För frågor om tjänsten kontakta:
Inköps/och Logistikchef Christer Berntsson telefon 0525-725053

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-31
Ange följande referens när du ansöker: 2016/20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Huvudkontor Grebbestad

Adress
Huvudkontor Grebbestad
Rörvik 1
45795 Grebbestad

Kontorsadress
Rörvik 1

Jobbnummer
2957094

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huvudkontor Grebbestad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huvudkontor Grebbestad: