Inköpsassistent - Vikariat
Spendrups Bryggeri AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2022-03-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpsassistent - Vikariat" (publicerad 2024-08-30) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Spendrups Bryggeri AB i Stockholm,
Huddinge,
Botkyrka,
Norrköping,
Gävle eller i
hela Sverige Inköpsavdelningen arbetar dagligen för att följa Spendrups policys för leverantörer & partners och sunda affärsprinciper, som båda ingår i Spendrups affärsetiska kod, omfattas också som en övergripande vägledning i inköpsarbetet. Avdelningen ska säkerställa Spendrups konkurrenskraft på marknaden och bidra till att Spendrups uppfattas som en professionell, långsiktig och prioriterad kund av våra leverantörer. Fokus ligger på att aktivt verka för att minska kostnader, erhålla bättre ledtider, optimera prestanda, säkerhet och kvalitet samt till ett legalt, miljömässigt och socialt ansvar.
Till Spendrups huvudkontor söker vi en inköpsassistent för ett föräldravikariat om minst 12 månader på heltid. Tillträde från 1:a juni eller efter överenskommelse. Tjänsten är baserad i Vårby och rapporterar till inköpschefen.
Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär kontakter både internt och med externa leverantörer av både inköpt material och tjänster, där du deltar administrativt i produktutvecklingsprocessen av insatsmaterial. Du kommer stötta och avlasta inköpsavdelningen och kommer därför bli involverad i olika projekt och uppgifter.
Mycket av ditt fokus kommer ligga på att:
• uppdatera Movex/M3 med artikelnummer, kalkylelement och pris
• administrationsansvarig för leverantörsbedömningssystemet
• delta i produktkalkylering genomförs på avdelningen
• ansvara för att inköpsavdelningens dokument blir uppdaterade och arkiverade i kvalitetssystemet Q-nova
• delta i budgetarbete
• kontera och boka om faktura diffar
• utföra och hantera reklamationer
• vid behov vikariera som Helpdesk Proceedo.
Bakgrund och erfarenhet
• ekonomirelaterad utbildning på gymnasienivå, meriterande om du har praktisk erfarenhet från arbete på en inköpsavdelning
• erfarenhet av ERP-system är ett krav, där Movex/M3 är meriterande. Erfarenhet av inköpssytemet Proceedo är ett stort plus.
• goda kunskaper i Office paketet
• det förekommer några resdagar per år och det blir främst till bryggeriet i Grängesberg, körkort är därför önskvärt
• engelska flytande i både tal och skrift då du kommer ha kontakt med våra internationella leverantörer.
• Som person är du serviceinriktad, har ett starkt eget driv och är initiativtagande. Du trivs med att vara självgående eftersom arbetet utförs till stor del på egen hand. Du är ansvarsfull och utför ditt arbete med hög noggrannhet och struktur. I övrigt är du en problemlösare som gärna antar utmaningen att hitta en god lösning för att frigöra tid för dina kollegor i teamet.
Sista dag att ansöka är 27/3, urvalet sker löpande så vänta inte med din ansökan
Tillträdesdag: 1/6 2022, eller efter överenskommelse
Varaktighet/arbetstid: 12 månaders föräldravikariat
Placeringsort: Vårby, Stockholm, Sommaren 2022 flyttar vi in till S:t Eriksgatan
För mer information om tjänsten: Michael Hällström,
Michael.Hallstrom@spendrups.seFör mer information om rekryteringsprocessen: Elvira Egarp, HR-specialist rekrytering,
elvira.egarp@spendrups.seDin ansökan
För denna tjänst behöver vi inget personligt brev, du ansöker istället genom att svara på några korta urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Om du uppfyller kraven kommer du även att få göra två urvalstester som skickas till din mejl. Dessa måste slutföras för att du ska vara aktuell i rekryteringsprocessen.
Varför använder vi urvalstestser?
Vi på Spendrups tror att våra medarbetares olikheter bidrar till vår framgång och vill att våra medarbetare ska spegla det samhälle vi lever i. För att utvärdera våra kandidater som uppfyller grundkraven så objektivt som möjlighet använder vi Alva Labs (
https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) urvalstester. På så sätt kan vi hitta kandidater med störst sannolikhet att passa och trivas i rollen.
Slutkandidater kommer efter sitt godkännande att omfattas av en bakgrundskontroll.
Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att vi stolt vill kunna jämföra oss med de bästa i världen i allt vi gör. Det gäller de produkter vi lanserar och de relationer vi bygger, hur vi agerar i nuet och hur vi satsar på sikt. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass. Som medarbetare på Spendrups har du en viktig roll i vår gemensamma strävan mot världsklass och vi ser gärna att du identifierar dig själv med våra värderingar: Stolthet, Äkthet, Nyskapande och Handlingskraft.
Välkommen in!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2022-03-04ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSpendrups Bryggeri AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Spendrups Bryggeri AB (org.nr 556079-6871),
http://www.Spendrups.se Arbetsplats Spendrups
Kontakt Elvira Egarp
0702047776 Jobbnummer 6406099
Observera att sista ansökningsdag har passerat.