Inköpsassistent - Vikariat

Spendrups Bryggeri AB / Inköpar- och marknadsjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Spendrups Bryggeri AB i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Norrköping, Örebro eller i hela Sverige

Inköpsavdelningen arbetar dagligen för att följa Spendrups policys för leverantörer & partners och sunda affärsprinciper, som båda ingår i Spendrups affärsetiska kod, omfattas också som en övergripande vägledning i inköpsarbetet. Avdelningen ska säkerställa Spendrups konkurrenskraft på marknaden och bidra till att Spendrups uppfattas som en professionell, långsiktig och prioriterad kund av våra leverantörer. Fokus ligger på att aktivt verka för att minska kostnader, erhålla bättre ledtider, optimera prestanda, säkerhet och kvalitet samt till ett legalt, miljömässigt och socialt ansvar.

Till Spendrups huvudkontor söker vi en inköpsassistent för ett föräldravikariat om minst 12 månader på heltid. Tillträde från 1:a juni eller efter överenskommelse. Tjänsten är baserad i Vårby och rapporterar till inköpschefen.

Publiceringsdatum
2020-03-26

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innebär kontakter både internt och med externa leverantörer av både inköpt material och tjänster, där du deltar administrativt i produktutvecklingsprocessen av insatsmaterial. Du kommer stötta och avlasta inköpsavdelningen och kommer därför bli involverad i olika projekt och uppgifter.

Mycket av ditt fokus kommer ligga på att:

• uppdatera Movex/M3 med artikelnummer, kalkylelement och pris
• administrationsansvarig för leverantörsbedömningssystemet
• delta i produktkalkylering genomförs på avdelningen
• ansvara för att inköpsavdelningens dokument blir uppdaterade och arkiverade i kvalitetssystemet Q-nova
• delta i budgetarbete
• kontera och boka om faktura diffar
• utföra och hantera reklamationer
• vid behov vikariera som Helpdesk Proceedo.

Bakgrund och erfarenhet

• ekonomirelaterad utbildning på gymnasienivå, meriterande om du har praktisk erfarenhet från arbete på en inköpsavdelning
• erfarenhet av ERP-system är ett krav, där Movex/M3 är meriterande. Erfarenhet av inköpssytemet Proceedo är ett stort plus.
• goda kunskaper i Office paketet
• det förekommer några resdagar per år och det blir främst till bryggeriet i Grängesberg, körkort är därför önskvärt
• engelska flytande i både tal och skrift då du kommer ha kontakt med våra internationella leverantörer.

Som person är du serviceinriktad, har ett starkt eget driv och är initiativtagande. Du trivs med att vara självgående eftersom arbetet utförs till stor del på egen hand. Du är ansvarsfull och utför ditt arbete med hög noggrannhet och struktur. I övrigt är du en problemlösare som gärna antar utmaningen att hitta en god lösning för att frigöra tid för dina kollegor i teamet.

Din ansökan

Vi tar tacksamt emot ditt CV samt personliga brev där du beskriver dina kompetenser, erfarenheter och resultat på ett utförligt sätt. Vi kommer att gå igenom ansökningarna efter hand, men kommer inte ge besked eller bjuda in på intervju förrän efter att ansökningstiden är slut.

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser vill vi uppmärksamma sökande att slutkandidater efter sitt godkännande kommer att omfattas av en bakgrundskontroll.

Samtliga tjänster på Spendrups omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. De avtal vi går under är Unionen, Sveriges Ingenjörer, Ledarna och Livsmedelsarbetareförbundet.

Sista dag att ansöka är 9 april
Tillträdesdag: 1:a juni eller enl. överenskommelse
Varaktighet/arbetstid: 12 månaders vik. med möjlighet till förlängning/Heltid
Placeringsort: Vårby, Stockholm
För mer information om tjänsten: Victoria Blomquist HR-specialist, rekrytering, tel: 08 128 91 702

Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att vi stolt vill kunna jämföra oss med de bästa i världen i allt vi gör. Det gäller de produkter vi lanserar och de relationer vi bygger, hur vi agerar i nuet och hur vi satsar på sikt. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass. Som medarbetare på Spendrups har du en viktig roll i vår gemensamma strävan mot världsklass och vi ser gärna att du identifierar dig själv med våra värderingar: Stolthet, Äkthet, Nyskapande och Handlingskraft.

Välkommen in!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-09-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Spendrups Bryggeri AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Spendrups Bryggeri AB (org.nr 556079-6871), http://www.Spendrups.se

Arbetsplats
Spendrups

Jobbnummer
5167507

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Spendrups Bryggeri AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Spendrups Bryggeri AB: