Inköpsansvarig till Transtema
Transtema Network Services AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transtema Network Services AB i Stockholm,
Botkyrka,
Sigtuna,
Uppsala,
Enköping eller i
hela Sverige Brinner du för inköp och hållbarhet, att effektivisera och bidra till koncernen att nå nästa nivå vad gäller kostnadseffektiva hållbara inköp? Nu söker vi en nu en inköpsansvarig inom entreprenad och material & utrustning som vill vara med och se till att nätet fungerar. På Transtema får du möjligheten att arbeta i ett nytänkande och växande bolag med stora möjligheter till utveckling. Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2022-12-20Om tjänstenTranstema befinner sig nu i en stor utvecklingsresa där hållbarhetsarbetet tillsammans med våra leverantörer/underentreprenörer kommer att vara en viktigt del i vår framgång.
Som inköpsansvarig för kategorin entreprenad med inriktning på material och utrustning kommer du vara en viktig spelare med starkt hållbarhetsfokus och vara med att utveckla Transtemas strategiska hållbara inköp för koncernen. Typer av inköp inom kategorin är fordon, inredning till fordon, material vad gäller kablage, teknik, arbetskläder, skyltar m.m
Vi är idag ett mindre inköpsteam med engagerade och positiva medarbetare som stöttar hela koncernen med både operativt och strategiskt inköp. Du kommer att ansvara för din inköpskategori men även behöva stötta på andra inköpsområden där så behövs. Därutöver stöttar inköp Transtemas affärsenhet i anbudsförfrågningar med att hitta lämpliga underentreprenörer där ramavtalsleverantörer inte kan avropas.
Några av dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att:
Arbeta aktivt med kategoristyrning, spendanalyser, marknadsanalyser, leverantörsanalyser och riskanalyser med syftet att identifiera och etablera hållbara och kostnadseffektiva samarbeten med, för Transtema, viktiga leverantörer/underentreprenörer på kort och långt sikt.
Genomföra och leda upphandlingar, förhandlingar, leverantörsutvärderingar och skriva avtal.
Arbeta proaktivt med leverantörsutveckling med strategiska och taktiska leverantörer inom kategorin för att driva Transtemas hållbarhetsmål och stötta Transtemas affärsmodeller för att hitta marginalförbättringar.
Följa upp KPI:er med leverantörer, samt aktivt bidra till företagets hållbarhetsstrategi i hela leverantörs- och underentreprenörskedjan.
Bidra till att förbättra och utveckla inköpsavdelningen
Delta vid behov i offertarbete för att hitta underentreprenörer.
Vi erbjuder
Våra medarbetare är vår största tillgång och det är viktigt för oss att du trivs på jobbet. Vi är stolta över den drivkraft som finns inom Transtema och vi vill att alla medarbetare ska vara engagerade i att utveckla verksamheten. Vi erbjuder en utvecklande miljö, ett omväxlande arbete och möjlighet till kompetensutveckling. Vår kultur genomsyras av våra värdeord - att tänka nytt, visa respekt och ta ansvar .
Vi söker dig som
Vi söker dig som har erfarenhet att bedriva strategiskt hållbart inköpsarbete inom nämnd kategori.
Vi ser gärna att du har minst 5 års erfarenhet av strategiskt inköpsarbete inom nämnda kategori.
Erfarenhet av entreprenadjuridik. Vara väl förtrogen med AB 04, ABT 06, ABK 09
Erfarenhet av hållbarhetsuppföljning inom kategorin.
Du har hanterat både ramavtal och enskilda entreprenader inom främst bygg och anläggning
Högskola/Universitets utbildning eller motsvarande.
Affärsmässighet och god kommersiell och juridisk förståelse.
Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska
Förhandlingsvana och god analytisk förmåga.
Vana av kalkylarbete i anbudsförfrågningar.
Har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet (Word, Excel, Powerpoint, Outlook)
Det är meriterande om du även har arbetat med Telekom och fältverksamhet och har en god kunskap om underentreprenörer inom denna bransch. Förståelse för logistik. Vem är du?
För att trivas i rollen ser vi att du har passion för hållbarhet, strategiskt inköp och leverantörsutveckling samt gillar att förhandla och hitta affärsmässiga lösningar. Du värdesätter att förstå och sätta dig in i verksamheten och är mån om att utföra dina uppgifter på ett professionellt sätt. Du är pedagogisk, noggrann och lätt att samarbeta och få med sig andra. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Din flexibilitet och din förmåga att snabbt kunna anpassa dig efter ändrade förutsättningar gör att du trivs i en varierande roll.
Om företagetTranstema ser till att nätet fungerar! Vi vill vara den naturliga partnern när det gäller att designa, bygga, underhålla och sköta driften av olika typer av kommunikationsnät. Vi finns över hela Sverige och Norge och våra tekniker är tillgängliga 24 timmar om dygnet för att se till att våra kunders nät alltid fungerar.
Vi arbetar aktivt med hållbarhet utifrån fyra aspekter - våra medarbetare, vår affär, vår miljö och vårt engagemang.
Våra medarbetare är vår största tillgång och vår ambition är att vara branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vi har en värderingsstyrd företagskultur och arbetar aktivt med kompetensutveckling, inkludering och att erbjuda en trygg arbetsplats för alla.
Övrig information
Placeringsort : Stockholm
Start : Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, tillsvidare. Vi tilläpar 6 månaders provanställning
Urval sker löpande, vi ser fram emot din ansökan!
Vid frågor om tjänsten, kontakta Sonie Rudenschöld , +46704584525
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Transtema Network Services AB (org.nr 556884-7676),
https://www.transtema.com/se/ Arbetsplats Transtema - ser till att nätet fungerar
Kontakt Sonie Rudenschöld
+46 70 458 45 25 Jobbnummer 7275029
Observera att sista ansökningsdag har passerat.