Inköpsansvarig till marknadsledande bolag i Upplands Väsby
Framtiden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Vallentuna,
Järfälla eller i
hela Sverige Framtiden AB
Är du en person som brinner för inköps- och logistikarbete? I så fall har vi jobbet för dig!
Publiceringsdatum2012-11-16ArbetsuppgifterSom konsult hos vår kund kommer Du att få en spännande erfarenhet, utveckling och inte minst ett spännande företag att arbeta för. Som strategisk inköpare blir Du ansvarig för hela inköpsprocessen och materialflödet i hela företaget och ska även vara en nyckelperson i utvecklingen av säljorder processen.
Du kommer själv sköta det operativa inköpet, fakturakontroll, fakturakontering, prisförhandlingar mot leverantör, avtalsuppföljningar samt att ta fram och följa upp vissa nyckeltal. Dessutom ingår att leda arbetet på huvudlagret i Upplands Väsby, vilket innebär personalansvar för en person.
Du kommer att vara underställd företagets VD och adjungeras till vissa ledningsgruppmöten samt arbeta tätt med företagets installationschef.
Om företagetVår kund är ett av de marknadsledande företagen i Sverige inom dörrautomatik där de både säljer och monterar, samt utför omfattande servicearbeten. Företaget är sedan 1999 ett helägt dotterbolag till Landert Motoren AG i Schweiz och har idag tre kontor (Stockholm, Göteborg, Malmö) i Sverige. Stockholmskontoret, som även är huvudkontor, är beläget i Upplands Väsby och det är där denna tjänst kommer vara placerad.
Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid under 10-12 månader.
ProfilDu har minst fem års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter och har erfarenhet från att arbeta med hela inköpsprocessen och hela materialflödet. Vidare har Du arbetat med ekonomiska uppföljningar och har förmågan att ta initiativ och att vara metodisk och målmedveten i ditt arbete. Har Du erfarenhet från flera olika affärssystem och även implementering av nya system är det meriterande.
Vi tror att du som söker är ödmjuk, stark, tydlig, och konsekvent med förmågan att få andra att anta förändringar och nya rutiner. En god teknisk förståelse, ekonomisk erfarenhet samt B-körkort är ett krav.
Framgångsfaktorer:
• Tidigare erfarenhet från helhetsansvar över inköp och logistik
• Erfarenhet av att utveckla effektiva logistikupplägg
• Erfarenhet av kostnadsanalyser och nyckeltals mätningar
• Arbetat i flera olika system och varit delaktig i implementering av ett nytt system tidigare
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Microsoft Office
Om företagetResultat AB är ett ekonomikonsultbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av kvalificerade ekonomer. Tjänsten är ett föräldravikariat på 10-12 månader där du kommer vara anställd hos Resultat och uthyrd till kunden. Annonsen är publicerad genom Framtiden AB, Resultat ABs systerbolag.
Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande och då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anders Hedman på 08-400 255 05 eller
anders@resultatab.se .
AnställningsvillkorTjänsten är ett föräldravikariat på heltid under 10-12 månader genom vårt systerbolag Resultat AB (www.resultatab.se).
START: 1 februari 2013
OMFATTNING: Heltid (100%) i 10-12 månader
PLATS: Upplands Väsby
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Anders Hedman, 08-400 255 05
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2012-12-02
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-12-02
Ange följande referens när du ansöker: 2118
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnders Hedman, 08-400 255 05,
anders@resultatab.seFöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Warfvinges väg 29
11251 Stockholm
Jobbnummer 1394752
Observera att sista ansökningsdag har passerat.