Inköpsansvarig till långt konsultuppdrag i Söderort

Experis Finance Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2016-03-18

Dina arbetsuppgifter
För ett spännande bolag i Söderort söker vi nu en inköpsansvarig för ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget förväntas pågå till i början av 2017.

Som inköpsansvarig kommer du att ha ett helhetsansvar för bolagets inköp av främst indirekt material och tjänster även om du från tid till annan kan komma att stötta bolagets produktionsinköpare. Som inköpsansvarig jobbar du brett inom inköp och arbetsuppgifterna växlar mellan strategiska/taktiska arbetsuppgifter till arbetsuppgifter av mer administrativ karaktär. Exempel på arbetsuppgifter är:

• Kostnadsanalyser
• Driva upphandlingar för nya behov (behov- och nulägesanalyser, sätta samman upphandlingsdokumentation fram till tecknande av avtal)
• Offertförfrågningar och analyser
• Förhandlingar
• Statistikuppföljning
• Avtalsadministration och fakturakontroller
• Stötta organisationen i inköpsfrågor

Vem är du?
Du som söker till uppdraget som inköpsansvarig hos vår kund har en relevant utbildning inom området, minst gymnasial utbildning. Vi söker dig som har ca 3-5 års erfarenhet av självständigt inköpsarbete och vana av att driva inköpsprocesser från början till slut.

Då mycket av arbetet sker på engelska är det viktigt att du behärskar engelska i tal och skrift mycket väl. Då vissa resor i arbetet kan förekomma är det ett krav att du har körkort.

Som person är du ambitiös och proaktiv och du har ett stort eget driv och förmåga att ta egna initiativ och få ett arbete slutfört. I din arbetsroll är du strukturerad, noggrann och analytisk.

För att passa in i och trivas i konsultrollen bör du vara resultatinriktad, flexibel och nyfiken, både på nya människor och på nya kunskaper. Vi letar efter personer som motiveras av att lösa våra kunders behov och som på ett självständigt och lösningsorienterat sätt tar sig an nya arbetsuppgifter.

Kontaktperson för detta jobb
Välkommen med din ansökan till Experis. Urval sker löpande då uppdragen ska tillsättas omgående. Har du frågor om tjänsten eller rollen som konsult på Experis Finance är du välkommen att kontakta konsultchef Therese Rocafort Svensson på telefon 08-7362877.

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Rocafort Svensson

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2733272

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: