Inköpsansvarig till IT-avdelningen
Polismyndigheten, IT-avdelningen / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen i Stockholm,
Norrköping,
Gävle,
Örebro,
Linköping eller i
hela Sverige IT-avdelningen, som består av drygt 800 anställda, är en gemensam avdelning inom Polismyndigheten vars främsta uppgift är att tillhandahålla IT-tjänster till hela Polismyndigheten.
Avdelningen ansvarar för att utveckla, förvalta och sköta drift av samtliga Polisers IT-system och därtill hörande IT-infrastruktur samt för att införskaffa IT-system och IT-applikationer och införa dem i Polismyndighetens verksamhet.
Sektionen it-inköp tillhör avdelningens kansli och ansvarar för Polisens inköpsverksamhet inom it-området. Sektionen består av följande grupper:
• It-upphandling
• Beställning och avtalsstöd
• It-juridik
Sektionen är en nybildad och en expanderande inköpsorganisation som har en proaktiv roll när det gäller att förse myndigheten med it- lösningar. Sektionens uppdrag är att aktivt verka för en effektiv nationell inköpsprocess i syfte att uppnå bästa totalekonomi för Polisen samt bidra till att Polisens övergripande mål uppfylls på ett rättsäkert sätt.
Gruppen beställning och avtalsstöd är en stödfunktion som tillgodoser verksamhetens inköpsbehov på ett proaktivt och engagerat sätt på strategisk, taktisk och operativ nivå.
Publiceringsdatum2017-01-26ArbetsuppgifterVi söker nu dig som vill arbeta som Kategoriansvarig med kvalificerade frågor inom strategiskt inköp på leverantörssidan. Tjänsten är placerad i gruppen beställning och avtalsstöd.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att vara med och utveckla inköpsarbetet på strategisk nivå inom Polismyndighetens it-avdelning.
Arbetet innebär ansvar för:
• Kartläggning av inköpsbehovet för verksamhetens it-inköp
• Framtagande av spendanalyser och kostnadseffektiviseringsåtgärder
• Konsultativt stöd åt såväl it-upphandlare, produktägare och beställare
• Långsikt förändrings- och utvecklingsarbete
• Ledning av upphandlingar
• Leverantörssamverkan och förhandlingar
KvalifikationerVi söker dig som har en Utbildning inom upphandling, ekonomi, juridik, logistik, inköp, eller annan motsvarande utbildning relevant för arbetsuppgifterna (enligt polismyndighetens bedömning).
Vidare ska du ha minst fem års erfarenhet inom strategiskt inköpsarbete inom följande områden:
• Kartläggning av inköpsbehov i en komplex organisation
• Förändringsarbete
• Strukturering och konsolidering av inköpsvolymer
• Erfarenhet av kostnadseffektiviseringsåtgärder
• Ledning av större upphandlingar
• Leverantörsförhandlingar på strategisk nivå
Meriterande
Det är meriterande om du har erfarenhet inom något eller några av följande områden:
• Kunskaper inom it-området
• Kunskaper inom processorienterat arbetssätt
• Erfarenhet av offentlig sektor
• Erfarenhet av LOU
• Teamansvar/gruppansvar
Personliga Egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på personliga egenskaper som innebär att du behöver vara analytisk, kreativ, processorienterad, initiativrik och drivande i uppdragen samt känna dig trygg i situationer som kräver hög integritet. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska och engelska. Du förväntas även ha en förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med kollegor samtidigt som du är öppen för att stödja kollegor inom närliggande arbetsområden.
ÖVRIGT
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Arbetsplatsen är placerad på Kungsholmen i Stockholm. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-16
Ange följande referens när du ansöker: C10960/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMariam Rezvani 010-564 15 64
FöretagPolismyndigheten, IT-avdelningen
AdressPolismyndigheten, IT-avdelningen
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30 10226 Stockholm
Jobbnummer 3283467
Observera att sista ansökningsdag har passerat.