Inköpsansvarig till central inköpsfunktion för koncernen

Poolia Syd AB / Chefsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Syd AB i Lund, Lomma, Staffanstorp, Malmö, Eslöv eller i hela Sverige

Presentation

Poolia söker för rekrytering till internationell kund i Lund en driven Inköpsansvarig. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträdesdatum är så snart som möjligt men kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt.

Publiceringsdatum
2015-10-13

Dina arbetsuppgifter
Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst i en internationell miljö i en framgångsrik koncern. Fokusområden i tjänsten som Inköpsansvarig kommer att vara strategiskt men du kommer även att arbetet taktiskt/operativt.

Företaget expanderar och verkar internationellt med anskaffning både i Asien/Europa och lokalt i Sverige/Danmark. Bolaget inför nu en central inköpsfunktion för koncernen och söker därför en person för den viktiga rollen som centralt inköpsanvarig i Lund. Inköp finns idag både i Sverige och Danmark och anskaffning kommer även fortsättningsvis ske till dessa två bolagen men av en i koncernen central funktion bestående av dig och ytterligare en person.

I tjänsten som Inköpsansvarig ingår följande ansvarsområden:
• Utveckling av nya och befintliga leverantörer lokalt och globalt
• Uppföljning av befintliga leverantörer
• Söka nya leverantörer och upprätta avtal
• Aktivt arbeta med kostnadsreduktion och övriga villkor
• Övergripande ansvar för lager och logistik
• Inköpsprocesser och inköpssystem
• Utveckling av inköpsstrategin i samråd med närmaste chef

På sikt kan tjänsten även innehålla ett personalansvar. Tjänsten kommer kräva regelbundna resor till Danmark och till leverantörer/samarbetspartners i Asien.

Du kommer att arbeta nära alla på Operation i en prestigelös och resultatorienterad miljö samt du rapporterar till COO.

Utbildning/erfarenhet

Du har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete i en internationell miljö. Tidigare erfarenhet av inköp, sourcing och leverantörsutveckling internationellt är viktigt.

Du pratar och skriver svenska eller danska obehindrat och är också flytande i engelska. Tidigare erfarenhet från arbete i Danmark inom inköpsområdet är meriterande. Du har ett allmänt tekniskt intresse och är kunnig inom IT-området.

Som person är du drivande, engagerad och genuint intresserad av affärsutveckling och förändringsarbete inom inköpsområdet. Du brinner för inköpsområdet och vill arbeta både strategiskt och taktiskt/operativt. Du vill skapa och utveckla leverantörssamarbeten och du är en erfaren förhandlare. Du vill arbeta både med lokala och internationella leverantörer och samarbetspartners. Vidare är du strukturerad, förtroendeingivande, kommunikativ och affärsorienterad.

Företagsbeskrivning

Aktuell koncern omsätter ca 200 Mkr.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-08
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 42267
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peder Bjursten 040-661 25 24

Företag
Poolia Syd AB

Adress
Poolia Syd AB
Södergatan 14
21134 Malmö

Kontorsadress
Södergatan 14, Malmö

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2476729

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Syd AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Syd AB: